Hyundai i30 po zmianach wygląda tak samo, ale ma teraz lepsze wyposażenie

Hyundai i30 został odświeżony, a największe zmiany zaszły w wyposażeniu. Tak jak dotąd kompakt będzie dostępny w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, fastback i kombi. Wyjaśniamy, gdzie dokładnie zaszły zmiany.

Odmłodzony Hyundai i30 został oficjalnie przedstawiony, a jego produkcja ruszy w kwietniu 2024 roku w fabryce Hyundaia w Nosovicach w Czechach. Auto będzie dostępne w 12 kolorach nadwozia, z czego aż 7 to zupełnie nowe propozycje. Na nadwoziu właściwie nie doszukamy się zmian. Dopiero w przypadku linii wyposażenia i30 N Line dostrzeżemy bardziej wyrazisty wzór atrapy chłodnicy czy unikalne wzory felg 17- i 18-calowych. We wnętrzu modelu i30 pojawia się teraz czarne, błyszczące tworzywo w wykończeniu tunelu środkowego. Tapicerka siedzeń ma nowe wzory i może być wykonana z tkaniny, połączenia tkaniny i skóry, pełnej skóry, a także połączenia zamszu i skóry. Więcej o nowych autach piszemy na Gazeta.pl.

Lepsze wyposażenie standardowe

W ramach aktualizacji technologicznych wprowadzono standardowy kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej 4,2", trzy porty ładowania USB-C, aktualizacje map OTA (Over-the-Air) oraz opcjonalny w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25". We wnętrzu i bagażniku zastosowano teraz pełne oświetlenie LED. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu stały się wyposażeniem standardowym.

Więcej systemów bezpieczeństwa

Standard wyposażenia ma więcej funkcji bezpieczeństwa Hyundai Smart Sense. Asystent zapobiegania kolizjom czołowym (FCA) pomaga wykrywać i unikać potencjalnych wypadków z obiektami przed pojazdem. Aby jazdę na autostradach uczynić przyjemniejszą i wygodniejszą, do dyspozycji mamy asystenta pasa ruchu (LFA), który utrzymuje pojazd na zadanym pasie ruchu, a inteligentny asystent ograniczenia prędkości (ISLA) ostrzega kierowcę za pomocą ostrzeżeń dźwiękowych i wizualnych, gdy pojazd przekroczy dozwoloną prędkość. Układ ROA ostrzega kierowcę, jeśli podczas podróży tylne drzwi zostały otwarte, a także zapobiega pozostawieniu kogokolwiek lub czegokolwiek na tylnym siedzeniu.

Klienci otrzymają możliwość uzupełnienia systemu FCA o asystenta pokonywania lewoskrętu na skrzyżowaniach. Inny opcjonalny system bezpieczeństwa, Highway Driving Assist (HDA) 1.5, utrzymuje odległość pojazdu od pojazdu jadącego z przodu, automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu do ograniczeń i na zakrętach oraz utrzymuje go na bieżącym pasie ruchu. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.