Audi A3 przeszło lifting i zyskało wersję A3 allstreet ze zwiększonym prześwitem

Kompaktowe Audi A3 Sportback i Audi A3 Limousine już po liftingu. Poprawki wizualne w przypadku tych modeli nie są znaczne, za to zupełną nowością jest wypełniona lifestylowym charakterem wersja A3 allstreet. W całej rodzinie znacząco wzbogacono wyposażenie standardowe oraz dodano możliwość odblokowania nowych funkcji na żądanie poprzez subskrypcję.

Audi A3 generacji 8Y jest obecne na rynku już kilka lat, dlatego cztery pierścienie zdecydowały o zaktualizowaniu swojego bestsellera. Po czym rozpoznać model po liftingu? Inaczej wygląda teraz sześciokątna, bezramkowa osłona Singleframe, która została spłaszczona i poszerzona. W zderzaku pojawiły się bardziej kanciaste boczne wloty powietrza łączące się z przednim spojlerem. Zderzak z tyłu także wygląda inaczej i ma bardziej wyrazisty dyfuzor. Te elementy stylistyczne są szczególnie efektowne w połączeniu z linią wyposażenia S line. Uzupełnieniem całości są nowe wzory obręczy kół. Całkowitą nowością jest wersja wyposażenia A3 allstreet, która wyróżnia się kontrastowymi osłonami na nadwoziu oraz prześwitem zwiększonym o dodatkowe 30 mm w porównaniu z modelem A3 Sportback. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Cztery sygnatury świateł do jazdy dziennej do wyboru

Inaczej prezentuje się oświetlenie auta. Reflektory LED i LED Matrix tworzą cyfrowe światła do jazdy dziennej, wykorzystując 24-pikselowe elementy rozmieszczone w trzech rzędach w górnej części obudowy. Poprzez MMI można teraz wybierać spośród maksymalnie czterech różnych cyfrowych sygnatur – po raz pierwszy w modelach z serii A3. Dotyczy to także scenariuszy oświetlenia powitalnego i pożegnalnego, zaprojektowanych indywidualnie dla każdej sygnatury.

Audi A3 allstreet
Audi A3 allstreet Fot. Audi

Zmiany we wnętrzu i lepsze wyposażenie

We wnętrzu można zauważyć nowe wzornictwo dźwigni przekładni biegów S tronic i otworów wentylacyjnych. Inne są także dekoracyjne wstawki z tkaniny w wykończeniu otoczenia. Delikatnie przeprojektowana została także konsola środkowa. Ta ostatnia oprócz wygodnych uchwytów na pojemniki z napojami już w serii ma podłokietnik z możliwością regulacji długości i kąta pochylenia. 

Rozbudowane nastrojowe oświetlenie i system nagłośnienia Sonos

Standardowe oświetlenie wnętrza swoim zasięgiem obejmuje akcenty na drzwiach i przestrzeń na nogi. Opcjonalnie dostępne są dodatkowe elementy oświetleniowe oraz konturowe oświetlenie panelu przełączników i osłon progów, które po modernizacji A3 jest przeprowadzone wokół konsoli środkowej. Podświetlane są także standardowe uchwyty na pojemniki z napojem. Efektowną nowość stanowią podświetlane od spodu elementy paneli przednich drzwi. Paleta zawiera 30 różnych barw światła nastrojowego. W dolnej części drzwi znajdują się duże głośniki nowego systemu nagłośnienia Sonos, zapewniające wrażenia akustyczne z dźwiękiem 3D.

Audi A3 8Y po liftingu
Audi A3 8Y po liftingu Fot. Audi

Lepsze wyposażenie standardowe

W Audi A3 standardowe wyposażenie obejmuje teraz cyfrowe radio DAB+ i dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,1", cyfrowe wskaźniki Audi virtual cockpit oraz indukcyjną ładowarkę smartfona. Oprócz dwóch portów ładowania USB-C w konsoli środkowej z przodu seryjna specyfikacja obejmuje dwa dodatkowe porty z tyłu. W zakresie bezpieczeństwa standard obejmuje system Audi pre sense front, funkcję unikania kolizji, asystenta skrętu oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu. 

Opcjonalne funkcje obejmują nawigację MMI plus wraz z pełną gamą usług łączności z poziomu centralnego wyświetlacza. Wybrane aplikacje są instalowane w systemie informacyjno-rozrywkowym bez konieczności sięgania po smartfon. Użytkownicy mogą także wchodzić w interakcję ze swoimi aplikacjami za pomocą poleceń głosowych.

Adaptacyjny tempomat, wspomagający kontrolę wzdłużną i poprzeczną, został uzupełniony o funkcję asystowanej zmiany pasa ruchu, która dodatkowo zwiększa komfort jazdy. System ten wspomaga przyspieszanie, hamowanie i kierowanie przy prędkości do 210 km/h, a także zmianę pasa na drogach szybkiego ruchu przy prędkości powyżej 90 km/h. W ruchu miejskim przydaje się Asystent parkowania z Audi parking system plus, który pomaga kierowcy w parkowaniu i wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego poprzez precyzyjne interwencje w układzie kierowniczym. Jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu zapewniają ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu Audi side assist, ostrzeżenie przy wysiadaniu oraz asystent ruchu poprzecznego (ochrony przed kolizją) z tyłu, które wykorzystują tylne radary do monitorowania ruchu za samochodem i obok niego.

Audi A3 po liftingu
Audi A3 po liftingu Fot. Audi

Nowe funkcje odblokowywane na żądanie

Do licznych usług z zakresu łączności wprowadzono możliwość wyboru na żądanie nowych funkcji w aucie z poziomu sklepu z aplikacjami. Już po zakupie samochodu za pośrednictwem aplikacji myAudi, drogą internetową, można dodać do pięciu indywidualnych funkcji z zakresu informacji i rozrywki oraz komfortu. Oprócz nawigacji MMI plus z usługami łączności Audi connect nowy model A3 można wyposażyć w interfejs smartfona, który integruje z systemem MMI smartfony na iOS-ie i Androidzie za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Inne funkcje obejmują adaptacyjny tempomat, asystenta świateł drogowych oraz możliwość rozszerzenia standardowego systemu klimatyzacji o klimatyzację dwustrefową. Wszystkie funkcje można zarezerwować na 1 miesiąc, 6 miesięcy, rok, 3 lata lub na stałe.

W Europie odmłodzone Audi A3 będą początkowo oferowane z dwoma silnikami i dwiema przekładniami do wyboru. Wariant 35 TFSI z silnikiem benzynowym 1.5 l o mocy 150 KM w chwili premiery pojawi się w połączeniu z automatyczną, 7-biegową skrzynią S tronic oraz układem miękkiej hybrydy. Później do oferty trafi także w połączeniu z 6-stopniową przekładnią manualną. Do wyboru będzie także wysokoprężna odmiana 35 TDI - 2-litrowy diesel o mocy 150 KM, współpracujący z 7-biegową skrzynią S tronic. Dodatkowe wersje napędowe A3 Sportback i A3 Limousine z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi pojawią się w drugim kwartale. Pod koniec roku do gamy dołączy hybrydowy wariant typu plug-in. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o: