Dwudrzwiowe Maserati GranCabrio to średniej wielkości czteroosobowy kabriolet. Opuszczenie oraz podniesienie płóciennego dachu trwa około 14 sekund, a operacja ta odbywa się automatycznie i można ją wykonać przy prędkości nieprzekraczającej 50 km/h. Klienci zainteresowani tym autem będą mogli skorzystać z obszernej oferty indywidualizacji. Do wyboru będą nie tylko różne kolory skórzanej tapicerki w kabinie. Poszycie dachowe może zostać wykonane w kolorach: niebieskim, bordowym, czarnym lub szarym, a dostępne lakiery nadwozia to: czarny, granatowy, biały, srebrny, szary czy ciemno zielony. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Otwarty pojazd z trójzębem na grillu tak zaprojektowano, aby jazda bez dachu mogła się odbywać nie tylko w ciepłe dni. Wyposażenie w standardzie zawiera system podgrzewania szyi osób siedzących na przednich fotelach. Jeśli zrobi się chłodno, układ nadmuchuje ciepłe powietrze bezpośrednio z okolic zagłówków w trzech zakresach prędkości nadmuchu do wyboru. Jazdę z wyższymi prędkościami bez dachu uprzyjemni montowany ręcznie za przednimi fotelami ogranicznik przepływu powietrza wiatru. Windshot zmniejsza turbulencje, ale też jednocześnie sprawia, że tylne siedzenia stają się bezużyteczne.
Wygląd kabiny jest już znany z modelu GranTurismo. W centrum deski rozdzielczej ulokowano ekran informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 12,3", który łączy się z ekranem o przekątnej 8,8" obsługującym m.in. klimatyzację. Za kierownicą umieszczono natomiast 12,2-calowy wyświetlacz wskaźników. System multimedialny korzysta z systemu Android Auto. Użytkownicy urządzeń Apple będą mogli korzystać z łączności CarPlay. Maserati Connect oferuje wszelkiego rodzaju funkcje online, a szeroka gama systemów wspomagających kierowcę podnosi bezpieczeństwo jazdy. W standardzie montowany będzie system audio renomowanej marki Sonus Faber.
Kabriolet GranCabrio od strony mechaniki jest lustrzanym odbiciem coupe GranTurismo. Zaprezentowane w pierwszej kolejności auto w wersji Trofeo jest napędzane podwójnie turbodoładowanym silnikiem benzynowym 3.0 V6 Nettuno. Jednostka ta legitymuje się mocą 550 KM. Napęd trafia na cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Kabriolet cięższy o 100 kg w stosunku do coupe, osiąga pierwsze 100 km/h w czasie 3,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 316 km/h. Z czasem powinniśmy poznać również auto w wydaniu ze słabszym układem napędowym. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.