Denza D9 to samochód o niewątpliwie wyraziście stylizowanym nadwoziu z trzyrzędowym układem foteli w kabinie i wykończeniem premium. Nie jest to model zupełnie nowy, bo do sprzedaży w Chinach trafił w 2022 roku. W Europie nie mieliśmy jednak do tej pory z nim do czynienia. Producent z Azji wyraźnie doszedł jednak do wniosku, że nadszedł czas na podbój wymagającego rynku europejskiego. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Przedstawiony na genewskim salonie pojazd to kawał osobówki. Nadwozie mierzy 5250 mm długości, 1960 mm szerokości i 1920 mm wysokości. Pudełkowaty kształt z prawie płaską linią dachu maksymalizuje przestrzeń we wnętrzu. Rozstaw osi wynosi 3110 mm. Szerokie przesuwne drzwi boczne są sterowane elektrycznie, aby podróżni nie musieli się samodzielnie siłować z ich otwieraniem i zamykaniem.
Niemal każda powierzchnia wnętrza została wykończona skórą, co dodaje ekskluzywności otoczeniu. Kabina ma konfigurację 2+2+3 z regulowanymi i składanymi siedzeniami. Funkcje wentylacji i masażu oczywiście także są obecne. Oprócz zwykłej pary ekranów z przodu, w podłokietnikach siedzeń drugiego rzędu znajdują się dodatkowe wyświetlacze umożliwiające sterowanie różnymi funkcjami.
Ponadto dostępny jest system rozrywki dla tylnych siedzeń z podwójnymi ekranami. Dostępna mała lodówka pomieści sześć butelek z napojami. Fotele kapitańskie pośrodku przesuwają się do przodu i do tyłu, zapewniając dużą ilość miejsca na nogi, a uchwyty na słupkach B ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Nawet najbardziej wysunięte do tyłu siedzenia są wyposażone w porty USB i środkowy podłokietnik, oświetlenie otoczenia LED i głośniki z systemem dźwiękowym Dynaudio.
Na razie Denza utrzymuje europejską specyfikację w tajemnicy. Na rodzimym chińskim rynku Denza D9 występuje jako hybryda typu plug-in z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.5 l, w wersjach z napędem na przednie i na wszystkie koła, z akumulatorem o pojemności 20,39 kWh i większym pakietem o pojemności 40,06 kWh. Wariant FWD legitymuje się mocą systemową 296 KM i 571 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,5 s. Wersja AWD z dodatkowym silnikiem elektrycznym na tylnej osi oferuje łączną moc 401 KM i 681 Nm i sprint do 100 km/h zalicza w 7,9 sekundy.
W pełni elektryczna Denza D9 także występuje jako FWD lub AWD. Auto ma silnik montowany z przodu o mocy 308 KM i 360 Nm. W AWD dodatkowy silnik z tyłu wytwarza moc 60 KM i 110 Nm, co daje łączną moc 369 KM i 470 Nm. Elektryczny minivan korzysta z baterii o pojemności 103,4 kWh. Według Chińczyków elektryk z napędem na przód przejeżdża 620 km, a zasięg modelu z AWD wynosi 600 km. Maksymalna moc ładowania wynosi 166 kilowatów. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.