Volvo robi porządki na wiosnę. EX, EC, EM w nazwach modeli i koniec z Recharge

Volvo Cars standaryzuje nazwy modeli samochodów. Wszystko w celu ułatwienia klientom poruszanie się po gamie produktowej Volvo. Nazwa Recharge na stałe znika z aut, a modele w pełni elektryczne witają wielką literę E.

Porządkowanie nazw modeli aut marki Volvo musiało wreszcie nastąpić. Wszystko w celu uzyskania transparentnej spójności. Teraz łatwiej będzie w portfolio odróżnić auta hybrydowe od elektrycznych, bo już tylko takie napędy trafiają do pojazdów szwedzkiej marki. Jak dokładnie ma przedstawiać się nazewnictwo?

Modele w pełni elektryczne XC40 Recharge i C40 Recharge zostają przemianowane kolejno na EX40 i EC40, co odpowiada nazewnictwu w pełni elektrycznych: EX30, EX90 i EM90. Nazwa XC40 pozostaje zarezerwowana dla wariantów z napędem spalinowym. Zmiany obejmują również usunięcie oznaczenia Recharge z modeli hybryd plug-in, które od teraz są oznaczane sufiksem T6 lub T8, wskazującym na poziom mocy. Wszystkie te modele już pod zmienioną nazwą wyjadą na drogi w bieżącym 2024 roku. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Więcej mocy w elektrykach

Koncern wprowadza jednocześnie nowy pakiet oprogramowania Performance dla wariantów Twin Motor modeli EX40 i EC40 oraz aktualizację dla poprzedniego roku modelowego. Pakiet oprogramowania Performance zwiększa moc o 25 kW (34 KM) dla szybszego przyspieszenia. Reakcja na gaz jest szybsza, a unikalny tryb jazdy Performance odblokowuje pełną moc 325 kW (442 KM).

Volvo Cars informuje, że na wybranych rynkach oprogramowanie Performance będzie oferowane jako opcjonalny pakiet uaktualnień za pośrednictwem aplikacji Volvo Cars i dostępne podczas składania zamówienia na nowy samochód. Kierowcy poprzedniego roku modelowego (2024) samochodów C40 i w pełni elektrycznych XC40 Recharge będą mogli zdalnie zakupić i pobrać oprogramowanie.

Oszczędniejsze XC60 i XC90 

Warianty benzynowe mild hybrid B5 dla modeli XC60 i XC90 teraz mają bardziej efektywny cykl spalania, co ma przynieść redukcję emisji CO2 i poprawić wykorzystanie paliwa o około 4 procent dla modelu XC60 i około 2 procent dla modelu XC90 na podstawie cyklu WLTP.

Zobacz wideo Nowa Dacia Spring z plakietką "Made in China"
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.