Porsche Panamera z wyższym zasięgiem w dwóch nowych wariantach hybrydy plug-in

Porsche poszerza gamę linii modelowej Panamera o nowe warianty 4 E-Hybrid oraz 4S E-Hybrid. Napęd hybrydowy typu plug-in ma wyższą moc i krótszy czas ładowania, a zasięg w trybie całkowicie elektrycznym wynosi teraz nawet do 96 kilometrów.

Sportowa limuzyna marki Porsche wjeżdża do polskiego cennika w kolejnych wersjach. Tym razem to Panamera 4 E-Hybrid wyceniona od 536 tys. zł oraz Panamera 4 E-Hybrid Executive z większym rozstawem osi kosztująca minimum 583 tys. zł. Panamera 4S E-Hybrid to wydatek co najmniej 600 tys. zł. Dostawy nowych wersji hybryd typu plug-in do europejskich klientów rozpoczną się w drugim kwartale 2024 r. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Zobacz wideo Pierwsze elektryczne Porsche Macan

Dużo mocy i błyskawiczne przyspieszenie

Panamera 4 E-Hybrid kryje pod stalową skórą nowy układ hybrydowy ze znacząco zmodernizowanym benzynowym silnikiem 2.9 V6 biturbo wytwarzającym moc 304 KM. Moc systemowa teraz wynosi 470 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 280 km/h. Zasięg w trybie elektrycznym w miejskim cyklu WLTP (EAER city) wynosi do 96 kilometrów.

Panamera 4S E-Hybrid jeszcze bardziej koncentruje się na dynamice jazdy. Silnik 2.9 V6 biturbo generuje moc 353 KM. Systemowa moc rośnie do 544 KM i 750 Nm. W rezultacie 4-osobowe auto potrafi ze startu zatrzymanego przekroczyć 100 km/h w 3,7 sekundy. W przypadku tego wariantu prędkość maksymalna została podniesiona do 290 km/h. Zasięg w trybie elektrycznym w cyklu miejskim (EAER city) obliczono na około 90 km.

Zastosowany w układzie hybrydowym silnik elektryczny jest zupełnie nowy i znacznie mocniejszy niż jego poprzednik – zapewnia moc 190 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Jednocześnie został on w efektywny, oszczędzający masę sposób zintegrowany z obudową oraz obiegiem chłodzenia oleju przekładni PDK. Konstrukcja silnika z wewnętrznym wirnikiem (wirnik obraca się wewnątrz stojana) zmniejsza bezwładność masy o 50 proc., co poprawia reakcję przepustnicy. 

Nowy akumulator wysokonapięciowy

Akumulator ma pojemność 25,9 kWh (brutto), czyli o około 45 proc. większą niż wcześniej. Nowa pokładowa ładowarka AC o mocy 11 kW skraca czas ładowania w optymalnych warunkach do 2 godzin i 39 minut. Do znacznego zwiększenia zasięgu w trybie elektrycznym przyczynia się również wyższa moc rekuperacji, sięgająca 88 kW.

 

Optymalizacja ustawień samochodu

Efektywność wariantów E-Hybrid dodatkowo optymalizują cztery specyficzne dla gamy hybryd plug-in tryby jazdy, a także udoskonalone programy Sport i Sport Plus. Samochody zawsze uruchamiają się w całkowicie elektrycznym trybie E-Power. Gdy stan naładowania akumulatora spadnie poniżej określonej wartości minimalnej, napęd automatycznie przełączy się w tryb Hybrid Auto, który dostosowuje strategię jego pracy do aktualnych warunków drogowych.

W trybie E-Hold utrzymany zostaje aktualny stan naładowania akumulatora. Z kolei w E-Charge silnik spalinowy ładuje akumulator do 80 proc. stanu poza miastem i przy prędkości powyżej 55 km/h, podczas gdy w obszarze zabudowanym Panamera dalej wykorzystuje zalety napędu hybrydowego. W trybach Sport i Sport Plus docelowy stan naładowania akumulatora zmniejszono, odpowiednio, do 20 oraz 30 proc. (poprzednio: 30 i 80 proc.). W efekcie uzyskano wyższą efektywność bez utraty osiągów.

Innowacyjne aktywne zawieszenie

Wszystkie warianty nowego Porsche Panamera są standardowo wyposażone w adaptacyjne dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne z ciągłą regulacją tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM), z dwuzaworowymi amortyzatorami. Na życzenie dla wariantów E-Hybrid dostępne jest także innowacyjne aktywne zawieszenie Porsche Active Ride, które łączy możliwość zapewnienia zoptymalizowanej przyczepności oraz osiągów w zakrętach z wysokim poziomem komfortu. Takie zawieszenie niemal całkowicie amortyzuje ruchy nadwozia spowodowane niedoskonałościami nawierzchni i przez cały czas, nawet podczas dynamicznych manewrów, utrzymuje samochód w poziomej pozycji. Dodatkowo nadwozie podnosi się podczas wsiadania i wysiadania z auta. Skrętna tylna oś jest elementem opcjonalnym. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.