Mazda 2 Hybrid po liftingu. To wciąż Toyota, ale przynajmniej ma przód inny od Yarisa

Mazda 2 Hybrid została zmodernizowana. Samochód segmentu B, który w rzeczywistości jest Toyotą Yaris Hybrid oferowaną pod szyldem marki Mazda, teraz nieco bardziej odróżnia się od siostry bliźniaczki. Aktualizacja na rok modelowy 2024 przyniosła m.in. nowy pas przedni, w którym pojawił się charakterystyczny mazdowy grill.

Mazda 2 Hybrid za sprawą naniesionych poprawek wygląda troszkę inaczej niż Toyota Yaris Hybrid. W roku modelowym 2024 to już nie tylko zmienione znaki firmowe na nadwoziu i drobne różnice w wyposażeniu. Przede wszystkim wygląd nadwozia dostosowano do designu Mazdy. Do tego modyfikacji uległy systemy bezpieczeństwa, a konfiguracja nowego samochodu została uproszczona. Gama wyposażenia Mazdy 2 Hybrid obecnie zawiera wersje: Prime-line, Centre-line, Exclusive-line, Homura oraz Homura Plus. Polscy dealerzy rozpoczęli przyjmowanie zamówień na auto, a cena startuje od 101 900 złWięcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Inny przód i istotna zmiana z tyłu

Oblicze samochodu zmieniło się dzięki zastosowaniu odmienionego projektu przedniego zderzaka i grilla. Z tyłu na klapie kufra szeroka listwa ozdobna z logo umieszczonym w centrum, dla odmiany jest malowana w kolorze nadwozia (w Yarisie listwa jest czarna i optycznie łączy się z obudowami świateł).

Mazda 2 Hybrid po liftinguMazda 2 Hybrid po liftingu Fot. Mazda

2024 Mazda 2 Hybrid - nowe wyposażenie

Podstawowy wariant Prime-line obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, złącze USB-C czy bezprzewodową integrację ze smartfonem z Apple CarPlay i Android Auto wyświetlaną na dotykowym 9-calowym wyświetlaczu multimedialnym. W zakresie bezpieczeństwa podstawowa wersja oferuje kierowcy system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych czy adaptacyjny tempomat. Wersja Centre-line dodaje podgrzewane fotele przednie, czujnik deszczu, felgi aluminiowe o średnicy 15 cali oraz cztery dodatkowe głośniki, zapewniające bardziej angażujące wrażenia dźwiękowe.

W poziomie Exclusive-line wyposażenie Centre-line zostało wzbogacone o automatycznie składane lusterka boczne, 16-calowe felgi aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, a także asystenta martwego pola (BSM) i asystenta kontroli parkowania (RCTA). Odmiana Homura dodatkowo ma lampy w pełnej technologii LED z przodu i z tyłu oraz 17-calowe felgi aluminiowe, a także przyciemniane szyby, czarną podsufitkę, w połowie winylowe skórzane fotele, dwustrefową automatyczną klimatyzację, a także wewnętrzne oświetlenie LED. W wersji Homura Plus dodano cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 12,3 cala, większy wyświetlacz multimedialny o przekątnej 10,5 cala, wyświetlacz head-up i system nawigacji.

Oszczędny napęd hybrydowy

Pod maską bez zmian. Mazda 2 Hybrid do napędu wykorzystuje technologię hybrydową. Praca układu cechuje się płynnym przełączaniem się między trybami elektrycznym, benzynowym i łączonym. Sercem napędu jest trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.5 l wytwarzający moc 68 kW (92 KM), połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 59 kW, co daje łączną moc układu 85 kW (116 KM). Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP wynosi 4,2-3,8 l/100 km, a emisja CO2 97-87 g/km. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Samochód przeznaczony do dawania radości z jazdy
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.