Toyota Corolla Cross po pierwszych zmianach. Tajowie już ją mają. Europa musi jeszcze na nią poczekać

Oto jeden z bestsellerów Toyoty na wielu światowych rynkach. Kompaktowy SUV Corolla Cross doczekał się pierwszej modernizacji i odświeżenia stylizacji nadwozia. Niestety klienci w Europie mogą na razie podziwiać wersje na odległe rynki. Europejska odmiana jest dopiero w przygotowaniu.

Większość premier samochodów ma miejsce w pierwszej kolejności w Europie? Już niestety nie. Coraz więcej nowości debiutuje poza naszym kontynentem. Szczególnego znaczenia nabrały przy tym Chiny i inne kraje Azji, które preferowane są nie tylko przez lokalnych producentów, ale także firmy z Europy (nawet niektóre modele BMW, Citroena, Mercedesa, Peugeota czy marek Grupy Volkswagena pokazywano wcześniej w Chinach niż w Europie). Nie inaczej jest z Toyotą i jakże popularnym modelem Corolla Cross.

Zobacz wideo Jacek Pawlak, prezes Toyota Centra Europe: Okazją do rozwoju jest zmiana. Zainwestujmy w wodór [AUTOPROMOCJA]

Kompaktowy SUV Corolla Cross pokazano po raz pierwszy w Tajlandii w 2020 r., a Europa musiała poczekać wiele miesięcy na swoją wersję (sprzedaż ruszyła dopiero w 2022 r.). Chętnych jednak nie brakowało. Tylko w ciągu pierwszych trzech tygodni przedsprzedaży polscy dealerzy przyjęli ponad 600 zamówień.

Toyota Corolla Cross po liftingu. Model 2024Toyota Corolla Cross po liftingu. Model 2024 Toyota. Materiały producenta

Toyota Corolla Cross dla Azji

Jak było ze światową premierą tak samo jest z liftingiem. Corolla Cross po pierwszej poważnej modernizacji pojawiła się znów w Tajlandii. I to zdjęcia wersji na azjatycki rynek są na razie dostępne. Można tylko spekulować jak mocno będzie się różnić europejska wersja. Trudno jednak oczekiwać szczególnej rewolucji w stylistyce.

Po ogromnym dużym grillu pozostało już tylko wspomnienie. Styliści w ramach projektu Urban X Premium zmniejszyli osłonę chłodnicy (różni się zależnie od wyposażenia) i powiększyli zderzak. Zmiany objęły reflektory LED wzbogacone o sekwencyjne kierunkowskazy. Zmieniono także tylne lampy i zderzak oraz wprowadzono nowe wzory dwukolorowych felg. Zafundowano także dach panoramiczny z elektrycznie sterowaną roletą.

Toyota Corolla Cross po liftingu. Model 2024Toyota Corolla Cross po liftingu. Model 2024 Bank Kanchanavilai/ Toyota

Toyota Corolla Cross po liftingu. Model 2024Toyota Corolla Cross po liftingu. Model 2024 Bank Kanchanavilai/ Toyota

Bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay

We wnętrzu odnowionej Corolli Cross pojawiło się oświetlenie LED, nowe wzory dwukolorowej tapicerki, elektryczny hamulec postojowy EPB z układem auto hold, zestaw multimedialny kolejnej generacji z ekranem 10,1", portami USB-C i bezprzewodowym Apple CarPlay oraz Android Auto i ładowaniem indukcyjnym. Na liście wyposażenia dodano firmowy wideorejestrator z dwoma kamerami (tył i przód) oraz wirtualny kokpit z matrycą 12,3". Przedstawiciele Toyoty wspomnieli nawet o wykończeniu na miarę premium, ale nie zdradzili szczegółów.

Toyota Corolla Cross po liftingu. Model 2024Toyota Corolla Cross po liftingu. Model 2024 Toyota. Materiały producenta

Przy okazji liftingu odświeżono takie pakiet układów wspomagających kierowcę. W Azji udostępniono adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go (przydatne w korkach), zestaw kamer 360 st. oraz układ monitorowania martwego pola czy ostrzegania przy cofaniu. Dość zdawkowo wspomniano o korekcie w układzie zawieszenia (Toyota obiecuje większy komfort i lepszą stabilność) czy zmianach w napędzie hybrydowym z silnikiem 1,8 l o mocy 122 KM (lepsza charakterystyka, niższa emisja spalin i skromniejszy apetyt na paliwo). Jak to się przełoży na wrażenia z jazdy? Cóż, pozostaje poczekać na wersję dla Europy.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.