MINI Cooper nowej generacji nie tylko jako elektryk. Autko dostało silniki spalinowe

Piąta generacja malucha marki MINI debiutuje w konwencjonalnych wersjach napędu. Auto przedstawione jakiś czas temu w odmianie elektrycznej, teraz otrzymało również silniki spalinowe. Do wyboru 3-cylindrowe 1.5 l o mocy 156 KM lub 4-cylindrowe 2.0 l o mocy 204 KM.

W nowej rodzinie modeli marki MINI zastosowano nowy szereg oznaczeń wersji. Wielka litera C w nazwie dotyczy podstawowej jednostki napędowej, a w przypadku mocniejszego motoru pojawia się litera S. W ten sposób oferta piątej generacji 3-drzwiowego mieszczucha ma być bardziej klarowna, a odmiany łatwiejsze do rozpoznania. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Klasyczne jednostki benzynowe pod maską

MINI Cooper C jest napędzany trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1.5 l. Moc 156 KM i 230 Nm trafia na przednią oś, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,7 s. Producent podaje zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 6,5–5,9 l/100 km (wg WLTP). Czterocylindrowy silnik MINI Cooper S legitymuje się mocą 204 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 300 Nm. Przyspieszenie ze startu zatrzymanego do pierwszych 100 km/h wynosi 6,6 sekundy. Wg WLTP zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,7–6,1 l/100 km.

Najmniejszy model w rodzinie MINI ma dostarczać typowych dla marki gokartowych wrażeń podczas prowadzenia. Zawieszenie i amortyzację nastawiono na dynamiczną jazdę, podobnie jak precyzyjny układ kierowniczy. 12 czujników ultradźwiękowych obsługuje systemy wspomagające kierowcę, zwiększając komfort i bezpieczeństwo.

Minimalizm i bogate wyposażenie

Design odnosi się do tradycji. Zachowano zarówno rozpoznawalny kształt nadwozia, jak i wesoły charakter pojazdu. Użytkownik ma do wyboru trzy dowolnie wybierane sygnatury świateł dziennych w reflektorach diodowych. Z tyłu zastosowano matrycowe lampy o zupełnie nowym kształcie. Wszystkie trzy sygnatury świetlne rozpoczynają się i kończą specjalnie zaaranżowaną animacją powitalną lub pożegnalną.

We wnętrzu skupiono się na typowej, minimalistycznej stylistyce i ekologicznych materiałach. Nowa jest kierownica, okrągły wyświetlacz OLED i typowy dla MINI pasek przełączników, a także deska rozdzielcza z dwukolorową powierzchnią tekstylną. Dźwignia biegów na konsoli środkowej ustąpiła miejsca nowej półce do ładowania bezprzewodowego przenośnych urządzeń elektronicznych. Przestrzeń bagażowa mieści 210 litrów ładunku, a po złożeniu dzielonego w proporcjach 60:40 oparcia kanapy tylnej rośnie do 725 l. Innowacje techniczne, takie jak MINI Operating System 9, nowe tryby MINI Experience i szeroka gama funkcji cyfrowych, mają zapewnić angażujące doświadczenie użytkownika. Innowacyjna funkcja MINI Digital Key Plus zmienia smartfon z aplikacją MINI w kluczyk do pojazdu.

Nowe MINI Cooper C i MINI Cooper S - cena

MINI Cooper C w Niemczech wyceniono od 28 900 euro, a MINI Cooper S od 32 900 euro. Pakiety stylistyczne Essential, Classic, Favoured i JCW oferują różnorodne możliwości indywidualizacji pojazdu. W zależności od pakietu w nowym MINI Cooper C i MINI Cooper S do wyboru są różne kolory karoserii i elementy wyposażenia wnętrza. Lakiery można łączyć z jednym z czterech kolorów dachu. Nowością jest dach Multitone z gradientem trzech różnych kolorów. 16- i 18-calowe obręcze kół otrzymały nowe wzory. Za produkcję odpowiada fabryka w Oxfordzie w Wielkiej Brytanii. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Technika elektrycznego Porsche Macan już bez tajemni
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.