BMW M4 Coupe i M4 Cabrio po liftingu. Trzy wersje mocy silnika i nowe wyposażenie

Niemcy zmodernizowali BMW M4 Coupe i BMW M4 Cabrio. Teraz w ofercie pojawią się trzy specyfikacje mocy sześciocylindrowego silnika, łączonego z dwoma rodzajami skrzyni biegów oraz dwoma typami napędu. Do tego poprawki stylistyczne, lepsze wyposażenie oraz nowe możliwości indywidualizacji.

Sportowe samochody produkowane w zakładach BMW Group w Dingolfing otrzymały poprawki stylistyczne oraz aktualizacje techniczne i technologiczne. Modele M4 Coupe i M4 Cabrio po zmianach zostaną wprowadzone do sprzedaży wraz ze startem produkcji w marcu 2024 r. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Dyskretne zmiany stylistyczne

Modele z linii M4 łatwo odróżnić od bardziej konwencjonalnej serii 4, która również została objęta liftingiem w zamkniętej otwartej wersji nadwozia. W BMW M4 proporcje nadwozia są bardziej atletyczne. Nadkola mocniej wyrzeźbiono, progi bardziej uwydatniono, a spoilery w pasie przednim i tylnym wyraźnie wskazują na większy potencjał dynamiki. Trochę inaczej wyglądają teraz zderzaki. W centrum pasa przedniego wciąż króluje wielka, pionowo ustawiona atrapa chłodnicy z typowymi dla M ułożonymi poziomo podwójnymi listwami grilla. Reflektory otrzymały wyraziście zaprojektowane źródła światła, które opcjonalnie występują z ciemnymi elementami we wnętrzu klosza. Lampy tylne otrzymały światło laserowe, które wcześniej zostało wykorzystane w limitowanym BMW M4 CSL sprzed liftingu. W opcjach można wybrać pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M oraz akcesoria BMW M Performance Parts.

We wszystkich wariantach modelowych BMW M4 Coupe w standardzie oferowany jest dach z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Opcjonalnie można zmówić stalowy dach z oknem. Ekskluzywną opcją jest grafika M na masce i tylnej klapie pozwalająca na indywidualizację wyglądu zewnętrznego. Różne rozmiary obręczy kół na przedniej i tylnej osi zapewniają lepsze przenoszenie przeciążeń bocznych podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. M4 standardowo jest wyposażone w kute obręcze kół M ze stopów lekkich o średnicy 18" na osi przedniej i 19" na osi tylnej. W przypadku wersji Competition z napędem M xDrive obręcze kół M mają średnicę 19" z przodu i 20" z tyłu. 

 

Szereg zmian we wnętrzu

We wnętrzu zmieniła się stylistyka kierownicy z łopatkami zmiany biegów, zastosowano także nową koncepcję obsługi wentylacji i klimatyzacji, a także na nowo opracowano tapicerki siedzeń oraz dekory. W pełni cyfrowy zestaw wyświetlaczy obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala za kierownicą oraz wyświetlacz główny o przekątnej 14,9 cala. Oprogramowanie auta bazuje na systemie BMW Operating System 8.5. Nowa struktura menu ułatwia wybieranie funkcji czy ustawień. Charakterystyczna dla M stylistyka kokpitu obejmuje m.in. panel obsługi na konsoli środkowej.

Fotele sportowe M oferują szeroki zakres elektrycznych ustawień, zintegrowane zagłówki i podświetlane oznaczenia. Wyposażenie standardowe obejmuje ogrzewanie foteli przednich, a opcjonalnie również wentylację foteli. W opcji oferowane będą podgrzewane karbonowe fotele kubełkowe M, lżejsze o 9,6 kg w porównaniu z montowanymi seryjnie. 

Standardowe wyposażenie BMW Live Cockpit Professional obejmuje oparty na chmurze system nawigacyjny BMW Maps, wyświetlacz BMW Head-Up, gniazda USB do transmisji danych i interfejs Wi-Fi, a także integrację smartfonów, która umożliwia między innymi korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto. Ponadto w standardzie jest system telefoniczny z funkcją bezprzewodowego ładowania smartfonów oraz zestaw HiFi obejmujący 10 głośników i wzmacniacz o mocy 205 W.

BMW M4 Cabrio po liftinguBMW M4 Cabrio po liftingu Fot. BMW

Trzy wersje mocy silnika

Sześciocylindrowe silniki rzędowe łączą w sobie charakterystyczny dla BMW M GmbH wysokoobrotowy charakter z najnowszą odmianą technologii M TwinPower Turbo. Wszystkie warianty 3-litrowego silnika spontanicznie oddają moc i charakteryzują się liniowym przyrostem mocy.

Podstawowa moc silnika wynosi 480 KM. Jednostka jest łączona z 6-biegową skrzynią manualną, a napęd trafia na tylną oś. W wersji Competition moc rośnie do 510 KM i jest przenoszona na drogę za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic. W modelach z napędem na wszystkie koła M xDrive moc silnika została podniesiona do 530 KM. Zmodernizowana jednostka zapewnia maksymalny moment obrotowy 650 Nm w szerszym zakresie od 2750 do 5730 obr,/min. Skutkiem tego jest jeszcze mocniejsze, ciągłe oddawanie mocy.

Jeszcze szybsze M4 Competition

Nowe BMW M4 Competition Coupe z napędem M xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 s, a nowe BMW M4 Competition Cabrio z M xDrive w 3,7 s. Wszystkie warianty modelowe nowego BMW M4 Coupe i nowego BMW M4 Cabrio mają standardowo prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h. Opcjonalny pakiet M Driver pozwala zwiększyć prędkość maksymalną do 290 km/h (do 280 km/h w BMW M4 Competition Cabrio z M xDrive).

Układ M xDrive z przeniesieniem napędu głównie na tylną oś w połączeniu z aktywnym, również w pełni adaptacyjnym mechanizmem różnicowym M, zapewnia typowe dla M właściwości jezdne przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. W menu Setup kierowca może oprócz trybu podstawowego 4WD wybrać tryb 4WD Sport, w którym na tylne koła trafia większa część momentu obrotowego. Przy wyłączonym układzie DSC dostępny jest również tryb 2WD, w którym napęd przenoszony jest wyłącznie na tył.

BMW M4 Cabrio po liftinguBMW M4 Cabrio po liftingu Fot. BMW

Wyczynowy charakter samochodu

Oferowane w standardzie zawieszenie adaptacyjne M ma trzy charakterystyki umożliwiające indywidualne dostosowanie elektronicznie sterowanych amortyzatorów w menu M Setup. Kolejnymi elementami układu jezdnego jest układ kierowniczy M Servotronic oraz zintegrowany układ hamulcowy zarówno w przypadku standardowego układu hamulcowego M z pływającymi tarczami, jak i opcjonalnym węglowo-ceramicznym układem kierowniczym M.

Opcjonalna w nowym BMW M4 Coupe i standardowa we wszystkich modelach Competition funkcja kontroli trakcji M pozwala kierowcy stopniowo zmniejszać poziom interwencji, a tym samym ostrożnie zbliżać się do ograniczeń stawianych przez prawa fizyki, na przykład na torze wyścigowym. M Laptimer i M Drift Analyser to kolejne funkcje podkreślające wyczynowy charakter tych modeli jako sportowych samochodów na zamknięte tory wyścigowe.

Działanie systemów wspomagających kierowcę można zmieniać przyciskiem M Mode na konsoli środkowej, aby dostosować je do danej sytuacji i zapewnić wrażenia z jazdy typowe dla samochodów sportowych o wysokich osiągach. Na przykład w opcjonalnym ustawieniu TRACK przeznaczonym do jazdy na torze wyścigowym wszystkie systemy komfortu i bezpieczeństwa są tymczasowo wyłączone. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.