BMW Z4 M40i w edycji Pure Impulse. 340 koni, manualna skrzynia biegów i napęd na tył

Puryści będą zadowoleni. BMW Z4 w topowej wersji M40i otrzymuje klasyczną ręczną skrzynię biegów. W edycji specjalnej Pure Impulse 6-cylindrowy silnik rzędowy zestawiono z 6-biegową przekładnią manualną opracowaną specjalnie do roadstera.

Najmocniejsza wersja napędowa BMW Z4 ma szansę jeszcze bardziej zwiększyć swoją popularność. Auto napędzane sześciocylindrowym silnikiem rzędowym z technologią M TwinPower Turbo, w marcu trafi do sprzedaży w połączeniu z manualną skrzynią biegów i napędem na tylne koła. Wersja specjalna otrzymała nazwę Pure Impulse. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Charakterystyczne cechy edycji Pure Impulse 

Edycja Pure Impulse obejmuje na nowo skonfigurowany układ jezdny z obręczami kół M ze stopów lekkich w różnych rozmiarach na osiach (po raz pierwszy w modelu Z4) – 19 cali na osi przedniej i 20 cali na osi tylnej. Nowe są także elementy stylistyczne karoserii i wnętrza. Tapicerka skórzana Vernasca w kolorze koniaku z czarnymi lamówkami M została zarezerwowana dla edycji Pure Impulse i zestawiona z listwami ozdobnymi w błyszczącym kolorze czarnym. Na europejskich rynkach edycja Pure Impulse dostępna będzie w metalizowanym lakierze w kolorze mroźnej głębokiej zieleni. Oprócz tego koloru do wyboru będą też inne lakiery z oferty BMW Z4.

Standardowe wyposażenie BMW Z4 M40i obejmuje adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M i sportowy dyferencjał M na tylnej osi, a także adaptacyjne zawieszenie M z elektroniczną regulacją amortyzatorów udoskonaloną w edycji Pure Impulse. W układzie jezdnym zastosowano dodatkowe sprężyny na przedniej i tylnej osi, a z przodu specjalnie wzmocnione mocowanie stabilizatora.

Odpowiednio zmodyfikowano też oprogramowanie adaptacyjnego sportowego układu kierowniczego. W celu uzyskania ostrzejszej, maksymalnie purystycznej charakterystyki prowadzenia konstruktorzy wyposażyli kontrolę trakcji i sportowy dyferencjał M w tym modelu w nową logikę regulacji. Konstrukcja układu jezdnego roadstera tak samo, jak w innych wersjach, łączy przednią oś przednią z dwuprzegubowymi wahaczami wleczonymi i pięciowahaczową osią tylną.

BMW Z4 M40i w edycji Pure Impulse z manualną skrzynią biegówBMW Z4 M40i w edycji Pure Impulse z manualną skrzynią biegów Fot. Tom Kirkpatrick

Wysokoobrotowy charakter silnika

3-litrowa jednostka stosowana w Z4 M40i cechuje się wysokoobrotowym charakterem. Silnik ma kuty wał korbowy, lekkie tłoki i chłodzony wodą kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą cylindrów. Maksymalny moment obrotowy 500 Nm jest dostępny od 1600 do 4500 obr./min., a moc maksymalna 340 KM dostarczana jest w zakresie od 5000 do 6500 obr/min. Roadster z 6-biegową skrzynią manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s (o 0,1 s wolniej od wersji z 8-stopniową skrzynią Steptronic).

Roadster w trzech wersjach silnikowych 

BMW Z4 w roku modelowym 2024 wciąż będzie oferowane z czterocylindrowymi silnikami. Jednostka napędowa BMW Z4 sDrive20i generuje maksymalną moc 197 KM i jest standardowo oferowana z 6-biegową skrzynią manualną. 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic dostępna jest w modelu podstawowym jako opcja, a standardowo trafia do BMW Z4 sDrive30i o mocy 258 KM oraz 340-konnego BMW Z4 M40i (z wyłączeniem wersji Pure Impulse). W materiale wykorzystano zdjęci producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.