Alfa Romeo Milano pokaże się już wiosną. Crossover przechodzi ostatnie testy

Na torze Balocco, w legendarnym centrum testowym Alfy Romeo, włoski zespół inżynierów intensywnie pracuje nad nową Alfą Romeo Milano. Wiadomo, kiedy oficjalnie poznamy ten samochód. Datę światowej premiery zaplanowano na 10 kwietnia.

Stellantis informuje, że prace nad Alfą Romeo Milano weszły w końcową fazę procesu zatwierdzania. Przygotowaniem pojazdu w Balocco Proving Ground, gdzie zlokalizowany jest m.in. tor testowy, zajmuje się ten sam zespół inżynierów, który stworzył unikalne projekty, takie jak 4C, 8C, Giulia i Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA, a obecnie skupia się nad modelem 33 Stradale. To właśnie ci sami ludzie zdecydowali o wymaganiach projektu. Jak czytamy w komunikacie prasowym, cele i zadania pozostają niezmienne: najlepsze własności jezdne i najlepsza w swojej klasie dynamika jazdy. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Premiera 10 kwietnia w Mediolanie

Alfa Romeo Milano bazuje na platformie CMP (Common Modular Platform), z której korzystają m.in. Jeep Avenger oraz Fiat 600 produkowane w tyskiej fabryce koncernu Stellantis. Auto technicznie powiązane z tymi właśnie modelami również będzie powstawać w Tychach. Wiadomo, że Milano w zależności od rynku, będzie sprzedawana w jednej lub dwóch wersjach napędowych: jako miękka hybryda oraz elektryk. To właśnie na wersji bateryjnej skupi się cała uwaga, bo Milano będzie pierwszym samochodem w pełni elektrycznym w historii włoskiej marki.

Za utrzymywany w tajemnicy projekt nadwozia odpowiada turyńskie Centrum Stile Alfy Romeo. Crossover zostanie zaprezentowany światu podczas wydarzenia, które odbędzie się 10 kwietnia w Mediolanie i będzie transmitowane na żywo dla wszystkich zainteresowanych.

Auto ma jeździć, jak typowa Alfa Romeo

Zespół specjalistów skupia się na zapewnieniu wyjątkowych własności dynamicznych samochodu, poprzez specjalną regulację określonych elementów zawieszenia. Nadrzędnym celem pozostaje niepowtarzalna dynamika jazdy, oparta na bezpośredniej i niezwykle precyzyjnej geometrii układu kierowniczego, gwarantującej szybkie pokonywanie zakrętów z dużą przyczepnością.

Zobacz wideo Auto dla bardzo wymagających klientów [AUTOPROMOCJA]
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.