Miękka hybryda w twardej Toyocie. Hilux ze zelektryfikowanym dieslem

Japończycy prezentują Toyotę Hilux Mild Hybrid 48V. To pierwszy zelektryfikowany wariant pickupa w historii tego modelu. Nowy napęd wpływa na większą wydajność, lepsze osiągi i poprawę komfortu podczas jazdy. Auto do europejskich salonów sprzedaży trafi w drugiej połowie 2024 roku.

Toyota Hilux w odmianie z napędem Mild Hybrid 48V po wprowadzeniu na rynek będzie dostępna wyłącznie w wariancie nadwozia z podwójną kabiną. W tym modelu turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2.8 l został wzmocniony przez system miękkiej hybrydy. Silnik spalinowy generuje moc 204 KM przy 3400 obr./min i 500 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1600 do 2800 obr./min. Jednostka napędowa jest zgodna z normą Euro 6d. Do redukcji emisji spalin wykorzystano katalizator oksydacyjny, filtr cząstek stałych oraz system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), jak również dodatkowy wtrysk AdBlue.

Dodatkowa moc 16 KM i 65 Nm

Na system miękkiej hybrydy składa się generator i bateria litowa 48V, zainstalowana pod tylnymi siedzeniami, która wspiera nie tylko jednostkę napędową, ale również zasila 12-woltowy układ za pomocą nowego konwertera. Bateria jest ładowana podczas zwalniania, przez generator efektywnie odzyskujący energię przy zmniejszaniu prędkości. Przy całkowicie naładowanej baterii układ może dostarczyć do 16 KM (12 kW) mocy i 65 Nm momentu obrotowego, poprawiając tym samym moc, osiągi i wydajność układu napędowego. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Zobacz wideo Toyota Proace Max to auto "Made in Poland"

Szybsze uruchamianie silnika

Toyota informuje o poprawionej wydajności hamowania. Ponadto dodatkowa moc systemu hybrydowego zapewnia lepszą reakcję na wciśnięcie pedału gazu i liniowe przyspieszenie, zwłaszcza przy niskich prędkościach, podczas gdy odzysk energii przy zwalnianiu zapewnia zwiększoną efektywność układu napędowego. Ulepszony system start-stop oznacza bardziej komfortową jazdę w ruchu ulicznym i szybszy start silnika. Silnik uruchamia się ciszej, ponieważ generator systemu miękkiej hybrydy jest z nim stale połączony i nie korzysta z rozrusznika. Prędkość biegu jałowego silnika spalinowego została obniżona z 720 obr./min do 600 obr./min. Auto z nowym napędem hybrydowym może pociągnąć przyczepę o masie do 3500 kg i ma ładowność na poziomie 1000 kg.

System Multi-terrain Select

Po raz pierwszy w Toyocie Hilux zastosowano system Multi-terrain Select, który zapewnia jeszcze lepsze właściwości jezdne w trudnym terenie, dając kierowcy możliwość dostosowania do warunków drogowych działania systemu stabilizacji toru jazdy. Multi-terrain Select domyślnie działa w trybie automatycznym, lecz kierowca może wybrać również jeden z pięciu trybów jazdy - Żwir, Piasek, Błoto, Głęboki Śnieg lub Skały - skalibrowanych do regulacji mocy i poślizgu kół, aby zwiększyć przyczepność i zwrotność. Hilux w nowej wersji może przejechać przez wodę o głębokości do 700 mm za sprawą umieszczenia baterii 48V i konwertera DC/DC w miejscu zapewniającym odporność na wodę. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.