Chińska motoryzacja jest pełna mniej lub bardziej udanych kopii kultowego mercedesa klasy G. Projekt koncernu Great Wall Motor jest jednak bardziej oryginalny od większości z nich. Model marki o mało subtelnej nazwie Tank nie jest typowym klonem niemieckiej terenówki. Samochód Great Wall Motor zachował pozory oryginalności, jest większy i wcale nie taki tani. W dodatku pod karoserią chowa sporo ciekawych rozwiązań. Pewnie dlatego pierwsze 70 sztuk rozeszło się w czasie przedsprzedaży przeprowadzonej na salonie Guangzhou Motor Show w czasie krótszym niż minuta.
Więcej informacji na temat nowych modeli aut znajdziesz na stronie Gazeta.pl
Oczywiście 70 sztuk to bardzo niewiele na olbrzymi chiński rynek, ale mimo wszystko świadczy o dużym zainteresowaniu nowym modelem znanej w Chinach marki. Great Wall Motor to jeden z większych chińskich producentów aut pozostających w prywatnych rękach. W 2021 r. zajmował ósme miejsce pod względem sprzedaży i był liderem w klasie pikapów. W pierwszej połowie 2023 r. GWM sprzedał ponad 519 tys. samochodów. W rękach Great Wall Motor są następujące marki aut: GWM, Haval, Wey, Tank, Poer, Ora.
Great Wall Motor produkuje samochody z napędem spalinowym, elektrycznym oraz hybrydowym. Właśnie do tej ostatniej kategorii należy model Tank 700 Hi4-T. Dlaczego cieszy się aż tak dużą popularnością? Pewnie chodzi o połączenie ciekawych cech i fakt, że to premierowa edycja, bo na pewno nie o cenę. Chińska terenówka wcale nie jest tania. Na lokalnym rynku Tank 700 Hi4-T kosztuje 700 tys. juanów, czyli około 99 tys. dolarów albo ponad 392 tys. zł.
Klienci uważają, że GWM Tank 700 Hi4-T Limited Launch Edition jest tyle wart m.in. dzięki słusznym rozmiarom. Kopia klasy G jest jeszcze większa od oryginału, bo mierzy ponad 5,1 m długości. W dodatku jej napęd Hi4-T ma systemową moc aż 510 KM. Moc 360 KM dostarcza benzynowy silnik V6 3.0 biturbo, resztę motor elektryczny. Firma twierdzi, że dzięki temu oferuje osiągi 4x4 przy kosztach eksploatacji auta z napędem na jedną oś. Napęd jest przekazywany za pośrednictwem 9-stopniowej automatycznej skrzyni biegów, a nadwozie opiera się na klasycznej ramie.
To nie koniec atrakcji. Dzięki rozstawowi osi o długości trzech metrów w kabinie ma być mnóstwo miejsca. Jest też nowocześnie wyposażona. Znalazło się miejsce na wielki centralny ekran, ale też okrągłe wskaźniki i sporo fizycznych przycisków. Na zewnątrz można zobaczyć LED-owe oświetlenie i wielkie 22-calowe koła z oponami Michelin. Jak większość modeli marek koncernu Great Wall Motor, tak i nowy Tank 700 Hi4-T na razie będzie oferowany tylko w Chinach. Ale kto wie, co się wydarzy w przyszłości. Auta klasy SUV tańszej marki GWM Haval są coraz częstszym widokiem na europejskich drogach. Czy kupilibyście chińskiego luksusowego SUV-a za 400 tys. zł?