Zwykły pikap to nuda? Tak Amerykanie realizują marzenia o potędze. Hennessey VelociRaptoR

Gdy 4x4 to za mało bierz 6x6, a Raptora zmień na VelociRaptora. Oto tuning po amerykańsku. Ekstremalny pikap stał się jeszcze bardziej szalony i potężniejszy. W końcu za tuning wzięli się prawdziwi specjaliści z Teksasu. A z nimi żartów nie ma.

Pikap Ford Raptor. W Europie trzeba zadowolić się Rangerem z 3-litrowym EcoBoost V6 lub 2-litrowym Bi-turbo EcoBlue. Za oceanem rządzi zaś F150 z doładowanym V8 o pojemności 5,2 L (oczywiście jest i V6 3,5 l EcoBoost). Są tacy, dla których to wciąż za mało. I tak do akcji wkroczyło słynne amerykańskie Hennessey, które już od kilkudziesięciu lat słynie z imponujących przeróbek samochodów. Samych Raptorów ma na swoim koncie tysiące.

Zobacz wideo Nasze pierwsze wrażenia z kontaktu z Fordem Explorerem

Czas na VelociRaptoR. Czyli? Pomysłodawcy twierdzą, że to supertruck, czyli super ciężarówka. Trudno się z nimi nie zgodzić. W końcu nie skusili się na zwykły elektroniczny tuning, by zwiększyć moc silnika (jakże ulubione zajęcie w niemieckich warsztatach tuningowych). Co ciekawe potężny benzynowy V8 Carnivore zostawili w spokoju. Uznano, że 700 KM i ponad 860 Nm to i tak dużo (w swoim portfolio mają jednak projekt zwykłego Raptora o mocy 1000 KM). Nawet jak na auto z zupełnie nowym napędem na wszystkie koła. Wszystkie.

Hennessey VelociRaptoR 6x6 Ford Raptor RHennessey VelociRaptoR 6x6 Ford Raptor R Hennessey. Materiały producenta

Hennessey VelociRaptoR 6x6 Ford Raptor RHennessey VelociRaptoR 6x6 Ford Raptor R Hennessey. Materiały producenta

Samochód ze zwykłego pikapa 4x4 zmienił się wydłużonego potwora z napędem 6x6 (pomysłodawcy twierdzą, że przyczepność znacząco się poprawiła). Zyskała na tym m.in. przestrzeń ładunkowa (długość wzrosła z 1,67 m do 2,4 m). Majstrowano także przy zawieszeniu (Hennessey twierdzi, że to najbardziej zaawansowane zawieszenie do jazdy w terenie, jakie zastosowano w produkcyjnym pojeździe) dodając m.in. amortyzatory Live Valve Fox. Konstrukcję przygotowano do montażu niestandardowych 20-calowych felg z oponami terenowymi 37". W trudniejszy teren w sam raz.

Hennessey VelociRaptoR 6x6 Ford Raptor RHennessey VelociRaptoR 6x6 Ford Raptor R Hennessey. Materiały producenta

Hennessey VelociRaptoR 6x6 Ford Raptor RHennessey VelociRaptoR 6x6 Ford Raptor R Hennessey. Materiały producenta


Dla klientów przygotowano dwie opcje. Mogą kupić zwykłego Raptora w salonie Forda, a następnie wysłać do Hennessey na przeróbkę (niestety nie zdradzono, ile czasu zajmie realizacja zlecenia). Kto jednak woli mieć z głowy wizytę u dealera Forda, może złożyć zamówienie bezpośrednio w Hennessey. Bez względu na to, którą opcję wybierze firma udziela 3-letniej gwarancji z limitem przebiegu (36 tys. mil). O kosztach modyfikacji niestety nie wspomniano.

Więcej o:
Copyright © Agora SA