Jeep Avenger e-Hybrid jest już gotowy. Wiemy, kiedy pojawi się w Polsce

Jeep Avenger oferowany dotąd z tradycyjnym napędem spalinowym lub w wersji w pełni elektrycznej, niebawem na polskim rynku zadebiutuje dodatkowo w odmianie hybrydowej. Ogłoszenie cen nastąpi na przełomie listopada i grudnia.

Jeep Avenger e-Hybrid cechujący się hybrydowym układem napędowym, pojawi się u polskich dealerów na przełomie 1 i 2 kwartału 2024 roku. Ceny tego modelu poznamy jednak znacznie wcześniej. Jak informuje importer, składanie zamówień będzie możliwe prawdopodobnie już pod koniec listopada bieżącego roku. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

3-cylindrowy silnik 1.2T MHEV 

Odmiana e-Hybrid dopełniająca ofertę napędu w pełni elektrycznego i benzynowego, jest napędzana 3-cylindrowym silnikiem 1.2T MHEV o mocy 100 KM i 205 Nm, zestawionym z automatyczną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów e-DCS6. Z przekładnią zintegrowano silnik elektryczny o mocy 21 kW i 55 Nm, falownik i elektroniczny moduł sterowania. 48-woltowy akumulator litowo-jonowy jest automatycznie stale ładowany poprzez system odzyskujący energię podczas zwalniania poprzez hamowanie regeneracyjne. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niecałe 11 sekund.

W procesie zapłonu silnika ważną rolę odgrywa technologia wspomagana przez silnik elektryczny przy wsparciu systemu BSG (Belt Starter Generator). Gwarantuje on płynne i ciche przechodzenie między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym. Dodatkowa moc elektryczna poprawia elastyczność przy niskich obrotach. System hybrydowy zapewnia redukcję emisji CO2, a średnie zużycie paliwa podane przez producenta wynosi 5,1 l/100 km. Zbiornik paliwa ma pojemność 44 litrów.

Motor elektryczny poprawia wydajność i przyjemność z jazdy, umożliwiając w niektórych sytuacjach jazdę z wyłączonym silnikiem spalinowym. Tryb ten aktywuje się podczas jazdy miejskiej z prędkością poniżej 30 km/h, osiągając do 1 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym na drogach miejskich i pozamiejskich lub gdy kierowca zwolni pedał gazu w ustabilizowanych warunkach lub na pochyłości oraz w tych samych warunkach na autostradzie. W gęstym miejskim ruchu Avenger e-Hybrid przez ponad 50 proc. czasu jeździ w trybie elektrycznym.

Jeep Avenger e-Hybrid z nowym wyposażeniem i funkcjami

W nowej wersji Avengera pojawi się otwierany elektrycznie dach panoramiczny. Wśród ulepszeń w zakresie komfortu wymienić należy także elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją masażu pleców, zapewniający optymalne podparcie kręgosłupa i relaks. Zestaw cyfrowych wskaźników e-Hybrid będzie do wyboru z 7- lub 10-calowym wyświetlaczem zawierającym informacje MHEV, takie jak tryb jazdy, informacje o stanie silnika, czy mocy. Przy kierownicy pojawią się łopatki zmiany biegów do manualnego sterowania  6-stopniową dwusprzęgłową przekładnię DCT. Na karoserię trafi emblemat dedykowany wersji e-Hybrid. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.