Nadjeżdża elektryczne kombi. Volkswagen ID.7 Tourer połączy przestrzeń z wydajnością

Już nie Variant, a Tourer. Volkswagen właśnie tak postanowił nazwać swoje nowe kombi, które będzie modelem w pełni elektrycznym. Co zaoferuje Volkswagen ID.7 Tourer? O tym samochodzie wiemy już całkiem sporo.

Klasyczny Volkswagen Passat kombi to Variant, a elektryczny Volkswagen ID.7 kombi to Tourer - oto podstawowa informacja na temat nowości szykowanej przez Niemców. Auto trafi do europejskich salonów w 2024 r., a jego ostateczny wygląd oficjalnie poznamy prawdopodobnie w pierwszym kwartale nadchodzącego roku. Na razie Volkswagen opublikował dwie fotografie pojazdu w kamuflażu dopasowanym do jesieni oraz podzielił się kilkoma informacjami na temat zapowiadanego kombi. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Obszerna kabina i pojemny bagażnik

Volkswagen ID.7 Tourer będzie pierwszym w pełni elektrycznym autem z nadwoziem kombi marki z Wolfsburga. Podobnie jak wszystkie modele z rodziny ID., nowe auto powstało na platformie MEB Grupy Volkswagen. Zalety modułowego systemu z krótkimi zwisami i długim rozstawem osi wpływają korzystnie na przestronność wnętrza.

Obszerna kabina będzie jedną z największych zalet, a w bagażniku powiększonym w porównaniu z limuzyną, zmieści się znacznie większy ładunek. Volkswagen w komunikacie prasowym informuje, że w przypadku kompletu osób na pokładzie, bagażnik ma pojemność 545 litrów do wysokości rolety. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy, pojemność prawie dwumetrowej przestrzeni ładunkowej może wzrosnąć do 1714 litrów.

Wysoka wydajność dzięki zaawansowanej aerodynamice

Dopracowane pod względem aerodynamicznym nadwozie jest niezbędne, by uzyskać niskie zużycie energii i możliwie duży zasięg. W limuzynie ID.7 współczynnik Cx wynosi 0,23. Dla wersji kombi jest on niemal identyczny i wynosi 0,24. W limuzynie ID.7 zasięg jest szacowany nawet do 700 kilometrów (wg WLTP).

Można się domyślić, że kombi skorzysta z rozwiązań zastosowanych w limuzynie. W dostępnym w sprzedaży aucie do wyboru są dwie wersje akumulatorów - pojemność 77 kWh (brutto: 82 kW) i moc ładowania prądem stałym wynosząca 170 kW (zasięg do 615 km), lub 86 kWh (brutto: 91 kWh) o mocy ładowania aż 200 kW (zasięg do 700 km). System napędu składa się z elektrycznego silnika synchronicznego z magnesami trwałymi o mocy 210 kW (286 KM) i 545 Nm, dwustopniowej 1-biegowej skrzyni biegów oraz falownika. 

Volkswagen ID.7 Tourer będzie produkowany, tak jak ID.7 limuzyna, w fabryce Volkswagena w Emden. Po ID.4, ID.7 jest drugim modelem opartym na MEB, który będzie produkowany w tym zakładzie w północno-zachodnich Niemczech. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Zlot fanów modelu T podczas VW Bus Festival [autopromocja]
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.