Debiutuje Fiat 600 Hybrid. Nowa wersja trafi do wybranych krajów, w tym do Polski

Po oficjalnej prezentacji nowego Fiata 600e, która miała miejsce 4 lipca, Włosi ogłaszają, że auto pojawi się w wersji z napędem hybrydowym. Fiat 600 Hybrid trafi na wybrane rynki już w 2024 roku. Co ważne, model ten będzie oferowany w Polsce, gdzie zlokalizowana zostanie jego produkcja seryjna.

Nowa generacja Fiata 600, crossovera pozycjonowanego w segmencie B-SUV, będzie dostępna zarówno w wersji w pełni elektrycznej, jak i w wersji hybrydowej. Drugi z napędów trafi jednak do nielicznych krajów, a dokładnie do tych, w których przechodzenie na napęd elektryczny przebiega wolniej. Dobra informacja brzmi, że wśród tych państw znajdzie się również Polska. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Hybryda bazująca na 3-cylindrowym silniku 1.2

Pod maskę kolejnej odmiany modelu 600 trafia technologia MHEV. Benzynowa jednostka 3-cylindrowa o pojemności 1.2 litra z turbodoładowaniem legitymuje się mocą 100 KM. Dodatkowo jest wsparta 29-konnym generatorem elektrycznym, poprawiającym elastyczność przy niskich obrotach oraz gwarantującym cichy start i szybką reakcję na nacisk pedału przyspieszenia. Układ elektryczny jest 48-woltowy, a trakcyjny akumulator wykorzystuje technologię litowo-jonową. Wszystko to połączono z nową 6-biegową elektryczną dwusprzęgłową skrzynią biegów w celu optymalizacji działania układu i zużycia paliwa.

Włosi informują, że hybryda ma pozwolić klientom na doświadczenie mobilności elektrycznej, dzięki funkcji umożliwiającej jazdę poniżej 30 km/h przy wykorzystaniu wyłącznie energii zgromadzonej w akumulatorze trakcyjnym. Przy szybszej jeździe, gdy kierowca zwolni pedał przyspieszenia w stabilnych warunkach lub podczas zjazdu ze wzniesienia, napęd również będzie pracować w trybie bezemisyjnym. Podczas pełzania w trybie czysto elektrycznym silnik spalinowy włączy się wtedy, gdy wymagana będzie większa moc.

Fiat 600 HybridFiat 600 Hybrid Fot. Marco De Ponti

Od 0 do 100 km/h w 11 sekund

Osiągi samochodu będą przyzwoite. Fiat 600 Hybrid od 0 do 100 km/h przyspieszy w 11 sekund. Moment obrotowy dostarczany ekspresowo przez jednostkę elektryczną poprawia sprawność silnika spalinowego. Do tego cicha praca zespołu napędowego pozwali na płynne przejście pomiędzy silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym. Ładowanie akumulatora odbywa się poprzez odzyskiwanie energii podczas zwalniania oraz hamowania. Celem wprowadzenia hybrydy zamiast zwykłej spalinówki jest obniżenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji. 

Hybrydowy układ napędowy trafi do crossovera w dwóch wersjach wyposażenia. Fiat 600 Hybrid będzie wersję najbardziej przystępną cenowo, a odmiana La Prima najbardziej ekskluzywną. Wewnątrz obie wersje wyposażone otrzymają dedykowany interfejs HMI w określonym kolorze dla przepływu energii w mierniku mocy, łopatki zmiany biegów przy kierownicy umożliwiające zmianę biegów w trybie ręcznym oraz funkcję e-Auto OFF, która przerywa blokadę silnika spalinowego za pośrednictwem ekranu radia.

Fiat 600 Hybrida - cena

Ile będzie kosztował Fiat 600 Hybrid w Polsce? Tego na razie nie wiemy. Łatwo się jednak domyślić, że będzie znacznie tańszy od w pełni elektrycznego Fiata 600e. Auto w pierwszej kolejności zadebiutuje we Włoszech. Cena w rodzimej Italii będzie startować od 29 200 euro. W Niemczech za samochód trzeba będzie zapłacić 30 300 euro. 

Zobacz wideo Miejskie auto o retro wyglądzie [RECENZJA]
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.