Odmłodzony Jeep Wrangler dla Europy nie tylko z hybrydą. W Polsce kupimy 2.0 Turbo

Jeep Wrangler po liftingu jest gotowy w odmianie dla Europy. Dobra wiadomość jest taka, że terenówka na wybranych rynkach Starego Kontynentu będzie dostępna nie tylko jako hybryda plug-in. W Polsce poza wersją 4xe dostaniemy także auto z benzynowym 2.0 Turbo.

Jeep Wrangler za sprawą charakterystycznego wyglądu oraz rewelacyjnych właściwości jezdnych poza utwardzonymi drogami, jest jednym z najbardziej wszechstronnych i najlepiej rozpoznawalnych samochodów terenowych na świecie. Auto bazujące na ramie budowane jest obecnie pod postacią czwartej generacji, której Amerykanie zafundowali odświeżenie. Co otrzymał Wrangler po zmianach, który także pojawi się w wariancie dla Europy? Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Poprawki stylistyczne i bogatsze wyposażenie

Wrangler MY2024 otrzymał na pokładzie więcej nowoczesnej technologii i systemów bezpieczeństwa oraz stał się bardziej komfortowy. Pojazd po zmianach ma ponad 85 dostępnych funkcji z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony. W wyglądzie zewnętrznym pojawił się nowy 7-szczelinowy grill, zmienione wzory kół (od 17 do 20 cali) i liczne opcje pozwalające cieszyć się swobodą jazdy pod gołym niebem. Antena typu stealth została zintegrowana z przednią szybą. W Europie samochód będzie dostępny w wersji wyposażenia Sahara i Rubicon, a pierwsze egzemplarze po zmianach zaparkują w salonach europejskich dealerów Jeepa w pierwszej połowie 2024 roku. Ceny na razie nie są znane.

W standardzie jest ulepszony system rozpoznawania poleceń głosowych, który wykorzystuje teraz technologię matryc mikrofonowych. W modelach Rubicon i Sahara, do standardowego pakietu premium kabiny pasażerskiej dodawana jest akustyczna szyba przednia, grubsza wykładzina i dodatkowa pianka wygłuszająca w ramie szyby przedniej, pokrywie przedniej i w słupkach B, co zapewnia cichszą jazdę. Całkowicie nowy jest 12,3-calowy ekran dotykowy z systemem Uconnect 5, osadzony tuż nad nowym, prostokątnym nawiewem powietrza. W kabinie rozlokowano teraz aż siedem portów USB typu A i typu C. Standard to 12-woltowe gniazda akcesoriów, a do zasilania niektórych domowych urządzeń elektronicznych posłuży Power Box z 230-woltowym gniazdem prądu zmiennego.

Jeep Wrangler po liftinguJeep Wrangler po liftingu Fot. Jeep

Ostatnia szansa na Wranglera z silnikiem 2.0 Turbo

Aby zaspokoić zapotrzebowanie klientów na tradycyjny układ napędowy, na wybranych rynkach, takich jak Niemcy, Włochy, Polska i Hiszpania, pojawi się Wrangler z 2-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem. Na polski rynek trafi limitowana partia 350 sztuk. Czterocylindrowa jednostka generuje moc 272 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor spełniający europejskie normy emisji spalin Euro 6D-Final, jest w standardzie zestawiony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła.

Hybrydowy Wrangler 4xe Plug-in Hybrid

Wrangler 4xe Plug-in Hybrid to najbardziej zaawansowany technicznie i najbardziej wydajny wariant terenówki. Auto napędza 2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o łącznej mocy 380 KM i momencie obrotowym 637 Nm, połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorem wysokiego napięcia. Akumulator o mocy 17 kWh pozwala przejechać na napędzie elektrycznym około 50 km. 

 

Niezłomny samochód terenowy

Każdy model Wranglera oznaczony emblematem Trail Rated wyróżnia niezmiernie bogate wyposażenie obejmujące wytrzymałe przednie i tylne osie Dana, dwubiegową skrzynię rozdzielczą, system kontroli trakcji, zaczepy holownicze, hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach, cztery osłony podwozia i minimalny rozmiar opon o średnicy 81 cm. Nowy Wrangler 2024 cały czas podnosi poprzeczkę, dzięki nowej generacji osi tylnej Dana 44 HD full-float montowanej w modelach Rubicon.

Teraz klienci Wranglera mogą zamówić fabrycznie montowane odciążone osie "full-float" do ciężkich zastosowań typu "heavy-duty". Pierwsza we Wranglerze Rubicon konstrukcja osi typu "full-float" składa się z piasty koła oddzielonej od półosi, ze sworzniem przykręconym do rury osi, który podtrzymuje piastę koła za pomocą pary łożysk. Dzięki zastosowaniu odciążonej konstrukcji osi typu "full-float" ciężar pojazdu przenoszony jest na rurę półosi, a nie tylko na półoś napędową. Półoś jest zatem poddawana jedynie obciążeniom skrętnym, a jej jedyną funkcją jest przenoszenie napędu na piastę koła. Dzięki temu oś jest mocniejsza i bardziej wytrzymała.

Do bogatego wyposażenia off-roadowego należą m.in: pierwsza oś tylna Dana 44 HD typu "full-float", system Rock-Trac part-time z reduktorem "4LO" o przełożeniu 4:1, elektronicznie rozłączany stabilizator osi przedniej, elektroniczna blokada przedniej i tylnej osi Tru-Lok, 17-calowe felgi aluminiowe z oponami BFGoodrich mud-terrain. 

Zobacz wideo Tego Gladiatora rzadko spotkasz na polskich drogach
Więcej o: