Audi Q8 i SQ8 po liftingu z nową technologią oświetlenia i lepszym wyposażeniem

Flagowy SUV czterech pierścieni został zmodernizowany. Audi Q8 ma teraz odmłodzony wygląd za sprawą zmienionych zderzaków, innych reflektorów oraz nowej technologii oświetlenia. Do tego rozbudowano paletę kolorów nadwozia, dodano garść zmian w wykończeniu kabiny i ulepszono wyposażenie.

Inżynierowie zafundowali Audi Q8 zmienioną estetykę zewnętrzną z nowymi przednimi i tylnymi zderzakami oraz odmienionym grillem. Po raz pierwszy w tym modelu wprowadzone zostały reflektory HD Matrix LED (24 diody LED na reflektor) z laserem jako dodatkowymi światłami drogowymi. Reflektory te są wyposażone w cyfrowe światła do jazdy dziennej i wybierane sygnatury świetlne. Cyfrowe światła tylne OLED z czterema możliwymi do wyboru wzorami świateł tylnych uzupełniają rozszerzoną ofertę świateł. Uzupełnieniem stylistyki jest pięć różnych wzorów obręczy kół w rozmiarach od 20 do 23 cali, a także dodatkowe kolory lakierów i dekoracyjne wstawki. Więcej artykułów o nowych samochodach znajdziesz na Gazeta.pl.

Dodający sportowego charakteru pakiet nadwozia S line będzie dostępny opcjonalnie. W pakiecie tym, a także w stylistyce modelu SQ8, przedni zderzak ma duże boczne wloty powietrza, a ich oprawa, a także osłona podwozia i dyfuzor mają kontrastujący kolor. W znakach firmowych cztery pierścienie zamiast chromu będą dostępne w kontrastującej bieli, czerni lub ciemnej szarości.

 

Udoskonalona gama wyposażenia

Zmiany także zagościły w kabinie. Auto występuje w trzech domyślnych wariantach wykończenia. Już podstawowo szwy na tapicerce siedzeń są teraz standardowo dostępne w kontrastowym szarym kolorze. Do wyboru jest aż dziewięć różnych rodzajów dekorów. Jeśli chodzi o systemy wspomagania kierowcy, ulepszony został wirtualny kokpit oraz systemy mające wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Takie elementy wyposażenia, jak asystent świateł drogowych i parkowania czy kluczyk komfortowy są teraz dostępne w standardzie.

Regularne aktualizacje oprogramowania i stale poszerzająca się oferta aplikacji pozwalają na jeszcze większą indywidualizację systemu informacyjno-rozrywkowego. Po raz pierwszy użytkownicy auta mogą korzystać z popularnych aplikacji, takich jak Spotify czy Amazon Music. Sklep z ofertą aplikacji dostosowanych do specyfiki rynku poszerza modułowy zestaw narzędzi informacyjno-rozrywkowych trzeciej generacji (MIB 3).

Audi Q8 - wnętrze po liftinguAudi Q8 - wnętrze po liftingu Fot. Audi

3-litrowe silniki V6 oraz 4-litrowe V8

Gamę jednostek napędowych otwiera 45 TDI quattro (trzylitrowy silnik wysokoprężny o mocy 231 KM i 500 Nm. Q8 z taką jednostką od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy oraz rozpędza się do maksymalnej prędkość 226 km/h. Wariant 50 TDI quattro wytwarza moc 286 KM i 600 Nm (przyspieszenie 0-100 km/h w 6,1 s i prędkość maksymalna 241 km/h).

Audi Q8 55 TFSI wyposażone jest w sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów. Benzynowa jednostka wytwarza moc 340 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. SUV w tej odmianie od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,6 sekundy, a elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Wszystkie silniki V6 współpracują z 8-biegową skrzynią biegów tiptronic, stałym napędem na cztery koła quattro oraz systemem miękkiej hybrydy, pozwalającym obniżyć zużycie paliwa do 0,5 litra na 100 kilometrów

Audi SQ8 napędza jednostka V8 4.0 TFSI o mocy 507 KM i 770 Nm. Motor łączony jest z ośmiobiegową skrzynią tiptronic i stałym napędem na wszystkie koła quattro. Sportowy SUV przyspiesza do pierwszej setki w zaledwie 4,1 sekundy, a blokada maksymalnej prędkości jest ustawiona na 250 km/h. Kiedy nie ma zapotrzebowania na wysoką moc, system odłączania połowy cylindrów dezaktywuje cylindry 2, 3, 5 i 8 na wyższych biegach poprzez zamknięcie wyłączenie wtrysku i zapłonu oraz zamknięcie zaworów dolotowych i wydechowych. Proces przełączania trwa zaledwie milisekundy i pozostaje praktycznie niezauważony przez kierowcę.

Audi SQ8 po liftinguAudi SQ8 po liftingu Fot. Audi

Audi SQ8 po liftinguAudi SQ8 po liftingu Fot. Audi

Układ miękkiej hybrydy

W sześciocylindrowych silnikach kluczowymi podzespołami systemu miękkiej hybrydy są akumulator litowo-jonowy i alternator-rozrusznik (BAS), który dostarcza energię do głównej instalacji elektrycznej o napięciu 48 V. W zakresie prędkości od 55 do 160 km/h Q8 może jechać z wyłączonym silnikiem do 40 sekund, jeśli kierowca zdejmie nogę z gazu. BAS niewyczuwalnie uruchamia ponownie sześciocylindrowy silnik. Funkcja Start-Stop rozpoczyna się już przy prędkości 22 km/h.

Audi informuje, że poprawione zostały nastawy zawieszenia, układu kierowniczego, układu napędowego oraz hamulcowego. Auto standardowo jest zawieszone na stalowych sprężynach łączonych ze adaptacyjnymi amortyzatorami. Elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne to opcja. Wybrać można adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne lub adaptacyjne sportowe zawieszenie pneumatyczne, które jest standardem w modelu SQ8. Układ czterech kół skrętnych zmniejszający promień skrętu także pojawia się na liście wyposażenia (standard w SQ8). W opcjonalnym pakiecie zaawansowanego zawieszenia klienci mogą również korzystać ze sportowego mechanizmu różnicowego. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Audi Q8 po liftinguAudi Q8 po liftingu Fot. Audi

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.