Nowy Mercedes Klasy E All-Terrain to bardzo wszechstronne i zaskakująco szybkie kombi

Mercedes-Benz po wprowadzeniu na rynek nowej Klasy E serii W214 w wersji nadwozia sedan i kombi, teraz uzupełnia portfolio o wariant All-Terrain. Auto w terenowej odsłonie jest propozycją dla kierowców, którzy potrzebują pojazdu z wyższym zawieszeniem i napędem na cztery koła, ale nie chcą SUV-a.

Od 2017 roku Mercedes-Benz oferuje Klasę E kombi w wersji terenowej. Debiutująca kolejna generacja samochodu jest standardowo wyposażona w napęd na wszystkie koła 4Matic i zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC. Rozwiązanie to zapewnia zwiększony prześwit pod pojazdem i płynną regulację tłumienia nierówności. Poza podwyższonym zawieszeniem auto otrzymało rozmieszczone wokół nadwozia plastikowe panele ochronne. Efektownym gadżetem może być dostępna opcjonalnie, podświetlana modułami LED ramka maskownicy grilla. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Rozstaw osi mierzący 2961 mm wpływa na przestronność kabiny, a luksusowe wyposażenie sprawia, że pasażerowie podróżują w bardzo komfortowych warunkach. Auto jest uzbrojone w arsenał nowoczesnych systemów aktywnie wspomagających kierowcę podczas jazdy. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 615 litrów. Po złożeniu oparć kanapy przestrzeń przewozowa rośnie do 1830 l. W modelu hybrydowym typu plug-in pojemność waha się od 460 do 1675 litrów. Oparcia siedzeń składają się w proporcji 40:20:40. Nadwozie mierzy łącznie 4950 mm długości, szerokość wynosi 1904 mm, a wysokość 1497 mm. Standardowy rozmiar opon to 235/55 R 18, a opcjonalnie dostępne są koła do 20 cali.

 

Diesel, benzyna i hybryda plug-in

Mercedes postawił na trzy koncepcje napędu: wersję wysokoprężną, benzynową oraz hybrydową typu plug-in. Dzięki inteligentnej technologii doładowania i zintegrowanemu rozrusznikowi-generatorowi (ISG) uzupełniającemu turbosprężarkę, zarówno wersja wysokoprężna, jak i benzynowa są miękkimi hybrydami. Silnik elektryczny ma moc 23 KM i 205 Nm momentu obrotowego w trybie boost.

Model E 220 d 4Matic to czterocylindrowy diesel o pojemności 2 litrów i mocy 197 KM + 23 KM i 440 Nm. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,1 s i może rozpędzić się do 220 km/h. E 450 4Matic wykorzystuje 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy. Moc 381 KM + 23 KM i 500 Nm sprawia, że samochód pierwszą setkę osiąga w 4,7 sekundy i może jechać z prędkością maksymalną 250 km/h. 

E 300 de 4Matic do hybryda typu plug-in, oparta na 2-litrowym dieslu o mocy 197 KM. Moc elektryczna 95 kW (129 KM) i zasięg w trybie całkowicie elektrycznym wynosi do 100 km (WLTP). Szczytowy moment obrotowy silnika elektrycznego wynoszący 440 Nm jest gotowy do pracy od samego początku, co zapewnia wysoką zwinność podczas ruszania i dynamiczną jazdę. Pełna moc elektryczna dostępna jest do 140 km/h, po czym prędkość jest delikatnie ograniczana. Systemowy moment obrotowy wynosi 700 Nm. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,9 s i rozpędza się maksymalnie do 213 km.

Nowa Klasa E All-Terrain może holować przyczepę z hamulcem o masie do 2100 kg (dotyczy to również hybrydy typu plug-in). Uciąg bez hamulca wynosi 750 kg. Masa bagażnika montowanego na haku może wynosić maksymalnie 84 kg. Wszechstronne kombi zostanie wprowadzone na rynek w pierwszym kwartale 2024 roku. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.