Nowy Hyundai Santa Fe w wersji dla Europy zachowa gadżety, ale dostanie słabsze silniki

Hyundai Santa Fe piątej generacji po wprowadzeniu na rynki azjatyckie oraz amerykańskie, przyjedzie również na Stary Kontynent. Koreańczycy poinformowali, że auto w specyfikacji europejskiej pojawi się w pierwszej połowie 2024 roku. Topowego silnika o mocy 281 KM u nas jednak nie będzie.

Hyundai Santa Fe zadebiutował 23 lata temu i doczekał się piątej generacji. Auto od zawsze było dużym komfortowym SUV-em, na którego zakup zdecydowały się miliony klientów na świecie. Aktualne wcielenie przybrało kanciasty kształt, przywodzący na myśl niezłomne samochody terenowe. Rozstaw osi mierzący 2815 mm podkreśla masywność sylwetki. Również wymiary nadwozia są większe w stosunku do poprzednika. Długość sięga 4830 mm, wysokość mierzy 1720 mm, a szerokość wynosi 1900 mm. Wymiary te wraz z pudełkowatymi kształtami przekładają się na zwiększenie objętości kabiny. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Zobacz wideo Słoneczna Kalifornia i niesamowite samochody. Byliśmy na targach samochodowych w Los Angeles

Całkowicie nowy projekt wnętrza współgra z designem nadwozia, podkreślając poziome i pionowe elementy stylistyczne. Na desce rozdzielczej i we wlotach powietrza zastosowano wzór w kształcie litery H, który nawiązuje do stylistycznych motywów pojawiających się w zewnętrznym oświetleniu pojazdu. Panoramiczny zakrzywiony wyświetlacz obejmuje 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i system informacyjno-rozrywkowy. Dotykowy wyświetlacz sterowania klimatyzacją ma przekątną 6,6".

Pierwszy na świecie dwustronny schowek

Wnętrze jest wyposażone w innowacyjne gadżety, takie jak taca do sterylizacji UV-C umieszczona w górnej części schowka przed pasażerem, system podwójnej bezprzewodowej ładowarki do smartfonów, cyfrowe lusterko wsteczne czy relaksacyjny przedni fotel z podnóżkiem. Kolejna ciekawostka to pierwszy na świecie dwustronny schowek z wieloma przegródkami, który mogą otwierać zarówno osoby z przodu, jak i pasażerowie z tyłu.

 

Jeszcze bardziej pojemna kabina

Przestrzeń na nogi w drugim rzędzie siedzeń modelu z silnikiem benzynowym wzrosła o 35 mm, do 1075 mm, a wielkość miejsca na nogi w drugim rzędzie modelu hybrydowego wzrosła o 20 mm, do 1055 mm. Miejsce na nogi w trzecim rzędzie wzrosło o 15 mm, do 761 mm. Nowy SUV oferuje również najlepszą w swojej klasie przestrzeń nad głową w trzecim rzędzie siedzeń. W porównaniu z poprzednikiem to 69 mm więcej. Wysokość siedzeń w trzecim rzędzie wzrosła o 30 mm, do 282 mm. Trzeci rząd siedzeń odchyla się również o 10 stopni, co stanowi poprawę w stosunku do modelu poprzedniej generacji.

Powierzchnie wykończone miękkim materiałem, takie jak podsufitka, dywaniki, oparcia siedzeń, kokpit, tapicerka drzwi i siedzeń, zostały wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska. Nowością jest możliwy układ foteli 2+2+2 o nazwie "Relaxation Seats". W wariancie sześciomiejscowym, elektrycznie odchylane niezależne fotele drugiego rzędu z podłokietnikami zapewniają wygodną obsługę pasażerom siedzącym z tyłu. Elektrycznie składane i odchylane fotele w drugim rzędzie mają również regulację kąta pochylenia oparć, tworząc w samochodzie pierwszy na świecie tryb relaksacyjny. 

Bagażnik połknie 725 litrów ładunku

W pełni składane siedzenia w drugim i trzecim rzędzie tworzą z tyłu przestrzeń przypominającą taras z szeroką pokrywą bagażnika. Z tego rozwiązania będą zadowolone szczególnie osoby ceniące sobie aktywności na świeżym powietrzu, takie jak kempingi i wyprawy wymagające transportu dużej ilości sprzętu. Ustawny kufer oferuje 725 litrów przestrzeni ładunkowej, czyli o 91 litrów więcej od poprzednika.

Nowy Hyundai Santa Fe 2024
Nowy Hyundai Santa Fe 2024 Fot. Hyundai

Samochód przypomni o pasażerach siedzących z tyłu

Oparty na radarze system ostrzegania o pasażerach siedzących z tyłu (ROA) przypomni kierowcy o pasażerach pozostających w samochodzie po wyłączeniu zapłonu, jako dodatkowy środek ostrożności. Auto w stosunku do czwartej generacji schodzącej ze sceny, wyposażone jest w znacznie więcej funkcji zapewniających bezpieczeństwo i wspomagających jazdę, które zmniejszają zaangażowanie kierowcy i zapewniają komfort.

W Europie hybryda i hybryda plug-in

W Korei i w Ameryce Północnej nowy Hyundai Santa Fe będzie dostępny z dwoma układami napędowymi do wyboru. Turbodoładowany silnik benzynowy 2.5 T-GDI 8DCT zapewnia maksymalną moc 281 KM. Z kolei hybryda, wykorzystująca benzynowy, turbodoładowany silnik 1.6 T-GDI HEV 6AT zapewnia maksymalną moc 180 KM.

W Europie Hyundai Santa Fe będzie oferowany z hybrydowym układem 1.6 T-GDI HEV 6AT o mocy 180 KM oraz z hybrydą plug-in 1.6 T-GDI PHEV 6AT o mocy 160 KM. Więcej szczegółów na temat tych układów napędowych poznamy w późniejszym czasie. W innych regionach świata pojawi się jeszcze wersja 2.5 GDI 8AT o maksymalnej mocy 194 KM. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Więcej o: