Blisko 40-letnia Toyota Land Cruiser serii 70 została odświeżona i wciąż jedzie dalej

Chociaż Toyota Land Cruiser serii 70 istnieje od 1984 roku, jest produkowana do dziś. Niezmiennie od prawie czterech dekad, wytrzymałe auto terenowe kupują przede wszystkim Australijczycy, którzy wciąż będą mogli to robić. Land Cruiser J70 właśnie po raz kolejny został odświeżony.

Nieśmiertelna Toyota Land Cruiser serii 70, która od początku swojej kariery na motoryzacyjnym rynku jest produkowana w Japonii, przeszła czwarty lifting. Auto mimo wprowadzonych zmian cały czas wygląda bardzo klasycznie, ponieważ modernizacja absolutnie nie wpłynęła na jej charakterystyczny, bardzo surowy wygląd. Nadwozie jedynie lekko przeprojektowano, a w wyposażeniu dodano kilka świeżych rozwiązań technologicznych mających głównie wpływ na podniesienie bezpieczeństwa jazdy. Dzięki aktualizacjom w tym zakresie J70 powróci na rodzimy rynek w Japonii, z którego został wycofany w 2015 roku z powodu nieprzestrzegania przepisów bezpieczeństwa. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Stary-nowy Land Cruiser serii 70

Przede wszystkim odmłodzony Land Cruiser serii 70 dostał nową twarz z okrągłymi reflektorami. Światła osadzono w osłonie chłodnicy utrzymanej w stylu retro, wypełnionej strukturą plastra miodu. Do tego  wystające z błotników kierunkowskazy i wygładzone linie zderzaka, który ma kolor surowego plastiku, tak jak panele ochronne nadkoli. Trochę inaczej wygląda także tył, gdzie również widać nowy zderzak i zmienione światła.

Podobnie jak poprzednicy, auto będzie oferowane w wersjach nadwozia typu Single Cab, Double Cab, Troop Carrier i Wagon. Ten ostatni to po prostu najbardziej klasyczna terenówka, mierząca 4890 mm długości, 1870 mm szerokości i 1920 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2730 mm. Komfort jazdy tym samochodem być wyższy, przy wciąż perfekcyjnych właściwościach terenowych i niepowstrzymanym przełajowym charakterze.

 

Kilka współczesnych rozwiązań w kabinie

Surowe wnętrze uległo zmianie w niewielkim stopniu. W konsoli centralnej cały czas są suwaki z cięgnami, którymi steruje się wentylacją kabiny, a cyfrowy zegar niezmiennie wyznacza czas. W wyposażeniu jednak pojawiły elementy, jakich wcześniej w tym samochodzie nie było. Zestaw wskaźników otrzymał 4,2-calowy ekran z grafiką retro, pojawiły się gniazda USB-C, a kierownica została wymieniona i jest wielofunkcyjna.

W Australii wszystkie wersje będą wyposażone w standardowy 6,7-calowy ekran dotykowy dla systemu informacyjno-rozrywkowego, który jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Bezpieczeństwo jazdy będzie wyższe dzięki pakietowi Toyota Safety Sense. Zastosowane systemy m.in. ostrzegą przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, powiadomią o przekroczeniu dozwolonej szybkości, czy włączą automatycznie światła drogowe. 

2024 Toyota Land Cruiser serii 70 sprzedawana w Australii
2024 Toyota Land Cruiser serii 70 sprzedawana w Australii Fot. Toyota

Nowy czterocylindrowy turbodiesel i klasyczne wysokoprężne V8

Nową opcją jest wprowadzenie czterocylindrowego turbodiesla, który będzie oferowany obok wysokoprężnego silnika V8. Diesel jest jednostką znaną z Hiluxa - ma pojemność 2.8 litra i wytwarza moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent informuje, że zaktualizowany układ napędowy łączy lepszą oszczędność paliwa z niezawodnością, niskim poziomem hałasu i doskonałymi osiągami w terenie. Motor wysokoprężny współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazuje moc na wszystkie cztery koła za pośrednictwem systemu 4WD.

Stary, dobry 4.5-litrowy turbodiesel V8 o mocy 205 KM i 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozostaje dostępny dla wszystkich wersji nadwozia i jest łączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Land Cruiser serii 70 po zmianach trafi do australijskich salonów w czwartym kwartale 2023 r. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Mundurowi w trudnym terenie uczyli się jeździć pojazdami typu ATV i UTV
Więcej o: