Nieśmiertelna Toyota Land Cruiser serii 70, która od początku swojej kariery na motoryzacyjnym rynku jest produkowana w Japonii, przeszła czwarty lifting. Auto mimo wprowadzonych zmian cały czas wygląda bardzo klasycznie, ponieważ modernizacja absolutnie nie wpłynęła na jej charakterystyczny, bardzo surowy wygląd. Nadwozie jedynie lekko przeprojektowano, a w wyposażeniu dodano kilka świeżych rozwiązań technologicznych mających głównie wpływ na podniesienie bezpieczeństwa jazdy. Dzięki aktualizacjom w tym zakresie J70 powróci na rodzimy rynek w Japonii, z którego został wycofany w 2015 roku z powodu nieprzestrzegania przepisów bezpieczeństwa. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.
Przede wszystkim odmłodzony Land Cruiser serii 70 dostał nową twarz z okrągłymi reflektorami. Światła osadzono w osłonie chłodnicy utrzymanej w stylu retro, wypełnionej strukturą plastra miodu. Do tego wystające z błotników kierunkowskazy i wygładzone linie zderzaka, który ma kolor surowego plastiku, tak jak panele ochronne nadkoli. Trochę inaczej wygląda także tył, gdzie również widać nowy zderzak i zmienione światła.
Podobnie jak poprzednicy, auto będzie oferowane w wersjach nadwozia typu Single Cab, Double Cab, Troop Carrier i Wagon. Ten ostatni to po prostu najbardziej klasyczna terenówka, mierząca 4890 mm długości, 1870 mm szerokości i 1920 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2730 mm. Komfort jazdy tym samochodem być wyższy, przy wciąż perfekcyjnych właściwościach terenowych i niepowstrzymanym przełajowym charakterze.
Surowe wnętrze uległo zmianie w niewielkim stopniu. W konsoli centralnej cały czas są suwaki z cięgnami, którymi steruje się wentylacją kabiny, a cyfrowy zegar niezmiennie wyznacza czas. W wyposażeniu jednak pojawiły elementy, jakich wcześniej w tym samochodzie nie było. Zestaw wskaźników otrzymał 4,2-calowy ekran z grafiką retro, pojawiły się gniazda USB-C, a kierownica została wymieniona i jest wielofunkcyjna.
W Australii wszystkie wersje będą wyposażone w standardowy 6,7-calowy ekran dotykowy dla systemu informacyjno-rozrywkowego, który jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Bezpieczeństwo jazdy będzie wyższe dzięki pakietowi Toyota Safety Sense. Zastosowane systemy m.in. ostrzegą przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, powiadomią o przekroczeniu dozwolonej szybkości, czy włączą automatycznie światła drogowe.
Nową opcją jest wprowadzenie czterocylindrowego turbodiesla, który będzie oferowany obok wysokoprężnego silnika V8. Diesel jest jednostką znaną z Hiluxa - ma pojemność 2.8 litra i wytwarza moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent informuje, że zaktualizowany układ napędowy łączy lepszą oszczędność paliwa z niezawodnością, niskim poziomem hałasu i doskonałymi osiągami w terenie. Motor wysokoprężny współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazuje moc na wszystkie cztery koła za pośrednictwem systemu 4WD.
Stary, dobry 4.5-litrowy turbodiesel V8 o mocy 205 KM i 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozostaje dostępny dla wszystkich wersji nadwozia i jest łączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Land Cruiser serii 70 po zmianach trafi do australijskich salonów w czwartym kwartale 2023 r. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.