Światowa premiera w porcie w Cannes: BMW i TYDE prezentują THE ICON, nowy symbol zrównoważonej mobilności na wodzie

+++ Oficjalna premiera w ramach 76. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego +++ BMW podkreśla swoją pionierską rolę w rozwoju innowacyjnych rozwiązań w zakresie bezemisyjnej mobilności i progresywnego luksusu +++ Wspólny projekt BMW i producenta łodzi TYDE na bazie koncepcji Designworks +++ Akumulatory wysokonapięciowe BMW i zapewniają mocny napęd elektryczny +++ Odgłos pracy łodzi autorstwa kompozytora muzyki filmowej Hansa Zimmera +++

Monachium/Cannes. Rozpoczął się 76. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes, a jedna ze szczególnie spektakularnych światowych premier odbyła się nie w sali kinowej, lecz w porcie tego miasta na południu Francji. Marka BMW i producent łodzi TYDE prezentują THE ICON, nowy symbol zrównoważonej mobilności na wodzie. THE ICON jest pierwszą tego typu łodzią morską z napędem elektrycznym i łączy pływanie bez lokalnej emisji spalin ze świadomie celebrowanym luksusem.

Długi na 13,15 m i rozwijający maksymalną prędkość 30 węzłów THE ICON jest pionierem nowego gatunku jednostek pływających z napędem elektrycznym. Pomysłodawcą koncepcji tego przełomowego wspólnego projektu była firma BMW. Innowacyjny projekt jest wynikiem intensywnej wymiany doświadczeń z udziałem zespołów z różnych dziedzin mobilności pod kierownictwem BMW. Za stylistykę THE ICON odpowiedzialny był zespół kreatywny Designworks, spółki zależnej BMW Group, mający swoje pracownie w Los Angeles, Monachium i Szanghaju. Opracowanie i wdrożenie koncepcji leżało w rękach producenta łodzi TYDE. Zasilanie potężnego napędu elektrycznego zapewniają akumulatory wysokonapięciowe BMW i. Wynikającym z tego wrażeniom na wodzie towarzyszą ekskluzywne brzmienia stworzone przez wielokrotnie nagradzanego kompozytora muzyki filmowej Hansa Zimmera.

BMW jako pionier innowacyjnych koncepcji zrównoważonej mobilności

BMW jako pionier, który stworzył koncepcję THE ICON, po raz kolejny demonstruje swoje holistyczne zaangażowanie w zrównoważoną mobilność, która obejmuje nie tylko transport drogowy, ale także mobilność na wodzie. Połączenie kompetencji technicznych z różnych obszarów pozwala tworzyć przełomowe rozwiązania, w których na pierwszym planie jest człowiek.

Ta innowacyjna łódź to również przyszłościowa forma luksusu. The ICON nie tylko robi wrażenie swoim unikalnym designem, ale także oferuje pasażerom zupełnie nowe doświadczenie mobilności, łącząc maksymalny komfort w ekskluzywnej atmosferze ze znacznie mniejszym wpływem na środowisko.

Materiał promocyjny

Innowacje z regat umożliwiają elektryfikację i dekarbonizację na wodzie

Dzięki napędowi akumulatorowo-elektrycznemu THE ICON wyznacza pod kilkoma względami nowe standardy na tle konkurencji. Do tej pory elektromobilność morska była ograniczona do mniejszych, wolniejszych jednostek o stosunkowo niewielkim zasięgu. W segmencie szybszych łodzi o większym zasięgu dominują modele z silnikami spalinowymi. THE ICON na nowo definiuje związek między wymiarami, prędkością maksymalną i zasięgiem łodzi z napędem elektrycznym.

Jest to możliwe dzięki innowacji zaczerpniętej z regat: podwodne płaty nośne, tak zwane hydrostabilizatory, zmniejszają zapotrzebowanie na energię nawet o 80 procent w porównaniu z konwencjonalnym kadłubem. Technika foilingu, przy której łódź opiera się na powierzchniach nośnych poniżej lustra wody, podczas gdy kadłub unosi się nad jej powierzchnią, zapewnia również wyższy komfort, a także większą prędkość.

Dwa silniki elektryczne o mocy 100 kW każdy przetwarzają energię 240 kWh dostarczaną przez sześć akumulatorów z BMW i3, dając imponujący zasięg ponad 50 mil morskich (około 100 km). Możliwa jest prędkość robocza 24 węzłów. Prędkość maksymalna wynosi 30 węzłów (55 km/h). Dzięki innowacyjnemu napędowi i technice foilingu THE ICON może pływać niemal bezgłośnie, bez wibracji, wstrząsów i uderzeń fal.

System Dolby Atmos z doskonałą jakością dźwięku zapewnia na pokładzie równie imponujący podkład dźwiękowy. Do stworzenia brzmień, które oprócz odgłosu napędu obejmują przyjemne, intuicyjne dźwięki towarzyszące różnym funkcjom, BMW zaangażowało Hansa Zimmera, dwukrotnego zdobywcę Oscara. Rewolucyjne kulisy dźwiękowe hollywoodzkiego artysty otwierają nową erę radości ze zrównoważonej mobilności na wodzie.

THE ICON: wyjątkowa innowacyjność znajdująca również odzwierciedlenie w stylistyce

Zespół projektantów miał za zadanie przekształcić unikalną koncepcję THE ICON w niezwykłe doświadczenie: od pierwszego spojrzenia na łódź po widoki z niej. Korpus jednostki, składający się z bardzo płaskiego kadłuba i centralnego wspornika przezroczystej konstrukcji, charakteryzuje się techniczną precyzją stylistyki. Plan pokładu o pryzmatycznym kształcie tworzy rufę o szerokości 4,5 m tworzącą wyjątkowo szerokie wejście do luksusowego salonu. Sam kadłub ma lekką konstrukcję w stylu origami. Ponieważ technika foilingu umożliwia wyjątkowo ciche pływanie, projektanci wykorzystali to, aby zastąpić konwencjonalne burty dużymi przeszkleniami, co daje pasażerom niezwykły widok podczas unoszenia się nad wodą. Ikoniczny wygląd THE ICON to również zasługa nowoczesnych diodowych pasków świetlnych na dziobie i rufie, a także w punktach przyłączy ładowania.

Materiał promocyjny

THE ICON jako miejsce spotkań towarzyskich w każdym porcie

Pochylone szklane drzwi zapewniają dostęp do salonu z ozdobnie zaprojektowanymi meblami, które ustawione na luksusowym dywanie tworzą efekt przypominający kalejdoskop. Każdy mebel uformowany jest z metalowych blach, których ziarnista struktura powierzchni odbija światło słoneczne na podłogę niczym fale na morzu.

Fotele obracane o 360° zapewniają funkcjonalność i dostęp do wszystkiego w zasięgu ręki – w tym do systemu inforozrywki na tablecie. Proste obrócenie pozwala ustawić siedzenia w pozycji sprzyjającej towarzyskiej interakcji. Tworzy to świetne miejsce spotkań, które może zacumować w dowolnym porcie.

Interfejs BMW łączący przyrządy żeglarskie w jednej cyfrowej jednostce sterującej

Stanowisko sterowe znajduje się centralnie na pokładzie i wyposażone jest w koło sterowe i przyrządy w autentycznej stylistyce BMW. Zamiast wielu przyrządów nawigacyjnych interfejs BMW w nowej interpretacji łączy wszystkie istotne funkcje w jednej cyfrowej jednostce sterującej. Interfejsem między człowiekiem a maszyną jest 32-calowy ekran dotykowy o rozdzielczości 6 tysięcy pikseli z systemem obsługi BMW iDrive. W połączeniu z BMW Operating System 8 tworzy on nowy wymiar wizualizacji informacji i cyfrowej interakcji. Kluczowe funkcje, takie jak informacje o zasięgu i prognozę pogody, można wywołać za pomocą poleceń głosowych.

Łódź prezentowana po raz pierwszy w Cannes nie jest ani studium projektowym, ani koncepcją, ale produktem w pełni gotowym do produkcji seryjnej i wyposażonym w pionierskie rozwiązania techniczne. THE ICON bazuje na koncepcji platformy, którą można dowolnie dostosować do indywidualnych życzeń i potrzeb w zakresie wrażeń emocjonalnych i stylistyki wnętrza. Jest ona skierowana do nowoczesnych, miejskich środowisk i można ją wykorzystać zarówno w prywatnym sektorze luksusowym, jak i w sektorze komercyjnym jako morski środek transportu. Łodzie produkowane w oparciu o THE ICON przyczynią się do rozwoju bezemisyjnej mobilności na wodzie i otworzą zupełnie nowy segment. Mają one inspirować do mobilności na morzu bez emisji CO2 – bez zanieczyszczeń, bez hałasu, ale przy maksymalnym komforcie.

The ICON przekonuje mocnym napędem, który jest przy tym cichy i bezemisyjny. A dzięki technice folingu łódź THE ICON jest szybka, nie uderza o fale i nie ciągnie za sobą kilwateru, pozostawiając po sobie jedynie radość z każdego rejsu.

Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Dotyczą one pojazdów w Niemczech. Podane zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranych rozmiarów kół i opon oraz ewentualnego wyposażenia dodatkowego.

Materiał promocyjny

Wszystkie wartości zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP. Podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 oraz ewentualne bonifikaty obliczane są na podstawie wartości WLTP. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP można znaleźć na stronie www.bmw.de/wltp.

Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa oraz specyficznej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach sprzedaży.

BMW Group

BMW Group, reprezentująca marki BMW, MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad, jest wiodącym na świecie producentem samochodów i motocykli w segmencie premium, a także dostawcą wysokiej jakości usług finansowych i mobilnościowych. Sieć produkcyjna BMW Group obejmuje ponad 30 zakładów produkcyjnych i montażowych na całym świecie; firma dysponuje międzynarodową siecią dystrybucji w ponad 140 krajach.

W roku 2022 firma BMW Group sprzedała ponad 2,4 miliona samochodów oraz ponad 202 tysiące motocykli na całym świecie. Dochód przed opodatkowaniem w roku finansowym 2021 wyniósł 16,1 mld euro przy obrotach wynoszących 111,2 mld euro. Według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r. w BMW Group było zatrudnionych 118 909 pracowników.

Podstawą sukcesu BMW Group były zawsze odpowiedzialne działania i perspektywiczne myślenie. Firma już na wczesnym etapie wyznaczyła kierunek na przyszłość i konsekwentnie koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i ochronie zasobów, począwszy od łańcucha dostaw poprzez produkcję aż po końcową fazę użytkowania wszystkich produktów.

www.bmwgroup.com

Facebook: https://www.facebook.com/BMW.Polska
Twitter: https://twitter.com/BMW_Polska
YouTube: http://www.youtube.com/BMWPolska
Instagram: https://www.instagram.com/bmwpolska
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/bmw-group/

Materiał promocyjny PR marki BMW.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.