Różne segmenty, równie łatwe parkowanie. Te auta nie boją się miejskich manewrów.

Poszukując auta miejskiego z reguły kierujemy się dobrym współczynnikiem przestrzeni w kabinie względem niewielkich wymiarów nadwozia. Dzięki wsparciu najnowszych technologii nie musimy kierować się wyłącznie tymi drugimi kryteriami. Nowinki techniczne ułatwią codzienną eksploatację pojazdu w krajobrazie miejskim, niezależnie od jego gabarytów.

Toyota Aygo X

Najnowsza odsłona najmniejszego z modeli japońskiej marki oferuje maksimum komfortu przy niewielkich wymiarach zewnętrznych. Długość poniżej 350 cm i szerokość na poziomie 161,5 cm czyni ją pojazdem wręcz stworzonym do pokonywania najciaśniejszych fragmentów ulic największych miast. Czym jeszcze się wyróżnia? 

Wiele osób zwraca uwagę na stylistykę w tym segmencie, szukając możliwie najciekawszych propozycji. Tutaj wchodzi „cała na biało", oferując unikalny design, którego na pewno nie pomylicie z konkurencją. Charakter crossovera, ciekawe detale i świetna kolorystyka sprawiają, że nie trudno zakochać się w tym modelu!

Toyota Aygo XToyota Aygo X fot. Toyota

W zgodzie z nowoczesnością

Toyota Aygo X nie jest typowym miejskim autem, w którym dostajemy absolutne minimum. Nic z tych rzeczy - w tym modelu znajdziemy szereg elementów przeniesionych z aut o klasę większych. Nowoczesne multimedia w postaci przejrzystego 8-calowego ekranu są bardzo ergonomiczne. Nieoceniona jest Nawigacja Connected z mapami online i 4-letnią darmową transmisją danych poinformuje o natężeniu ruchu i najbliższych parkingach.

Toyota Aygo XToyota Aygo X Fot. Toyota

Opel Astra

Ten model to marka sama w sobie nad Wisłą. Opel wie, jak oczarować europejską klientelę. Astra to kompakt kompletny i na wskroś nowoczesny. Doskonale sprawdza się w miejskiej dżungli, dzięki szerokiej palecie napędów. W katalogu znajdziemy jednostki zasilane benzyną i olejem napędowym. To wielokrotnie nagradzane 1.2 Turbo i wysokoprężny 1.5 Diesel. Oba silniki spełniają najnowsze normy Euro 6d i łączą się z manualnymi lub automatycznymi, 8-stopniowymi przekładniami.

Dla poszukujących maksymalnej ekonomii są warianty hybrydowe typu plug-in. Oparto je na motorze 1.6 Turbo dysponującym doładowaniem i standardowo pancernym, hydrokinetycznym automatem.

opel_astraopel_astra mat. promocyjne partnera

Widoczna przewaga

Wśród technologii przydatnych w mieście nie możemy zapomnieć o systemie Intelli-Vision. Funkcja współpracująca z 4 kamerami zamontowanymi wokół nadwozia, aktywuje się automatycznie po wybraniu biegu wstecznego lub gdy kierowca włączy ją ręcznie. Kamery generują bieżący obraz wysokiej jakości z góry pojazdu na jego otoczenie, a kierowca może przełączać pomiędzy poszczególnymi obrazami, ułatwiając sobie dostrzeżenie przeszkód. Widoczne wsparcie podczas parkowania.

opel_astraopel_astra mat. promocyjne partnera

Hyundai Tucson

Wraz z wprowadzeniem najnowszej generacji koreańskiego SUV-a, tylko w 2021 do klientów trafiło 9,5 tysiąca egzemplarzy, co oznacza 50-procentowy wzrost sprzedaży względem 2020 i czołowe miejsce w rankingach popularności. Ten nadal cieszy się ogromną popularnością ze względu na swoją wielozadaniowość.

Tucson ma 4,5 metra długości, a prześwit na poziomie 17 cm pozwala na forsowanie większości krawężników. Niezależnie, czy zdecydujemy się na dalszą podróż, czy pokonywanie krótkich, miejskich dystansów, Hyundai dzielnie stawi czoła wszelkim zadaniom.

Hyundai TucsonHyundai Tucson Hyundai

Przestrzeń i gadżety

Miejsca w kabinie jest pod dostatkiem. Fotele możemy wyposażyć w elektryczną regulację, podgrzewanie i wentylację. Z nowinek stricte związanych z użytkiem miejskim wypada wspomnieć o kokpicie złożonych z dwóch ekranów o porażającej przekątnej 10,25 cala. Bardzo przydatne rozwiązanie stanowią kamery uruchamiające się po włączeniu kierunkowskazu, co ułatwi włączanie się do ruchu z postoju.

Hyundai TucsonHyundai Tucson Hyundai

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.