Siódma generacja Volkswagena Transportera zostanie wprowadzona na rynek w wariantach nadwozia kombi, furgon dostawczy i furgon z otwieraną burtą, a także jako osobowy bus Caravelle. Nie zabraknie również charyzmatycznej i wszechstronnej wersji wyposażenia PanAmericana, nacechowanej podróżniczym charakterem. Auta będą pierwszymi vanami marki Volkswagen dostępnymi w trzech rodzajach napędu - turbodiesl, hybryda plug-in oraz elektryk. Jako opcja dostępny będzie napęd na cztery koła.
Nowy Transporter mierzy 5050 mm długości (+146 mm w porównaniu z T6.1). Rozstaw osi został wydłużony o 97 mm do 3100 mm. Długa wersja nadwozia ma dodatkowe 400 mm i mierzy 5450 mm. Szerokość 2032 mm oznacza +128 mm w porównaniu z poprzednikami. Maksymalna szerokość między nadkolami została zwiększona o 148 mm do 1392 mm, co ułatwi przewóz europalet. Długość przestrzeni ładunkowej na podłodze Transportera o normalnym rozstawie osi wynosi 2602 mm (przy wydłużonym rozstawie osi długość przestrzeni ładunkowej wzrasta do 3002 mm). Największa pojemność bagażnika wersji o normalnym rozstawie osi wynosi teraz 5,8 m3. Wersje o długim rozstawie osi i wysokim dachu pomieszczą do 9,0 m3.
Transporter o wysokości mniejszej niż 2,0 m (standardowy dach) mieści się na wszystkich konwencjonalnych parkingach wielopoziomowych. Maksymalna ładowność wynosi do 1,33 tony, uciąg przyczepy sięga masy do 2,8 tony (w poprzedniku do 2,5 tony).
W furgonie przestrzeń ładunkową zagospodarowano w pełni do transportu towarów. Furgon Plus oznacza przestrzeń ładunkową z drugim rzędem siedzeń do transportu towarów i pasażerów, a kombi do przewozu głównie pasażerów. Wariant z podwójną kabiną będzie występować jako nadwozie platformowe z długim rozstawem osi. Wersje kombi i furgon będą opcjonalnie dostępne z wysokim dachem i wydłużonym rozstawem osi. Bardziej ekskluzywna wersja Caravelle przewiezie do dziewięciu osób i będzie dostępna z wydłużonym rozstawem osi. Wersja ta pojawi się jako podstawową, ze średnią specyfikacją wyposażenia Life lub jako najwyższa wersja Style.
W nowej generacji modeli Transporter i Caravelle paleta układów napędowych obejmuje trzy różne opcje mocy silnika TDI: 110 KM, 150 KM i 170 KM. Nowo opracowany napęd hybrydowy typu plug-in (eHybrid) legitymuje się mocą systemową 232 KM. Z czasem dołączą układy w pełni elektryczne o mocy 100 kW (136 KM), 160 kW (218 KM) i 210 kW (286 KM) z napędem tylnej osi. Modele TDI i eHybrid będą w standardzie dysponować napędem na przednie koła, a system napędu na wszystkie koła 4MOTION pojawi się opcjonalnie w połączeniu ze 150-konnym dieslem. W późniejszym terminie planowane jest wprowadzenie wersji elektrycznej z napędem na cztery koła. Automatyczna skrzynia biegów trafia już w podstawie do hybrydy typu plug-in i wariantach elektrycznych. Podstawowy diesel jest łączony ze manualną skrzynią biegów, a ośmiobiegowa automatyczna przekładnia pojawia się w mocniejszych wariantach.
Nowe auto uruchamia się za pomocą przycisku systemu Keyless Start. Obok niego znajdują się 12-calowy ekran cyfrowych wskaźników oraz 13-calowy ekran systemu infotainment. Standardem jest kierownica wielofunkcyjna. Głośność systemu infotainment reguluje się z poziomu kierownicy lub za pomocą klasycznego pokrętła. Duże uchwyty na kubki na konsoli środkowej (w zależności od wyposażenia) są łatwo dostępne. W górnej części deski rozdzielczej zlokalizowano dodatkowe uchwyty na kubki i praktyczne schowki na różne przedmioty.
Tuż obok kolumny kierownicy umieszczono dźwignię wyboru trybów automatycznej skrzyni biegów, która jest standardem lub opcją w zależności od wybranego układu napędowego. Zmiana umiejscowienia dźwigni zapewniła więcej miejsca na nogi. Dźwignia zmiany biegów manualnej skrzyni biegów, tak jak poprzednio jest usytuowana w konsoli środkowej. W nowym modelu zrezygnowano całkowicie z dźwigni hamulca ręcznego i zastąpiono ją przełącznikiem hamulca postojowego umieszczonym na środku deski rozdzielczej.
Wyposażenie od teraz zawsze będzie zawierać: reflektory LED, tylne światła LED, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, 12-calowe cyfrowe wskaźniki (Digital Cockpit), system informacyjno-rozrywkowy (w tym DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, usługi online i 13-calowy ekran dotykowy), wielofunkcyjną kierownicę, system Keyless Start, czujnik deszczu, Lane Assist, autonomiczne hamowanie awaryjne i dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych. Furgon dostawczy jest teraz standardowo wyposażony w przegrodę, a kombi wyposażone w okna z tyłu charakteryzuje się trzema indywidualnymi siedzeniami w drugim rzędzie siedzeń i systemem audio z sześcioma głośnikami zamiast.
Wyposażenie podstawowe 9-osobowego Caravelle zawiera inne tkaniny siedzeń, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne w kabinie oraz system audio z dziesięcioma głośnikami. Średni poziom wyposażenia Life jest wzbogacony o takie elementy, jak zderzaki, obudowy lusterek zewnętrznych i klamki drzwi pomalowane w kolorze pojazdu, wydajniejszy system klimatyzacji, podłokietniki fotela kierowcy, regulowany na wysokość przedni fotel pasażera z regulacją podparcia lędźwiowego i podłokietnikami dopasowanymi do fotela kierowcy, ozdobne wykończenia kabiny, trzy dodatkowe porty USB w przedziale pasażerskim i 16-calowe felgi aluminiowe. W wersji Caravelle Style wyposażenie jest znacznie bogatsze.
Nowy Transporter otrzymuje kilka punktów podłączenia urządzeń elektrycznych, zapewniających prąd potrzebny do obsługi różnego rodzaju sprzętów. Punkty te to nie tylko gniazda USB-A, USB-C i 12V, ale także opcjonalne gniazdo 230V. W wersjach z silnikiem wysokoprężnym gniazdo 230 V (400 W) umieszczono na ramie fotela kierowcy. Transportery z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in mogą być wyposażone w dwa dodatkowe gniazda w obszarze słupków D; w takim przypadku wszystkie trzy punkty przyłączeniowe 230 V zapewniają łączną moc 2300 watów. Oznacza to, że na pokładzie nowej furgonetki znajduje się odpowiednie źródło zasilania dla prawie każdego urządzenia elektrycznego - od laptopów po piły tarczowe. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.