Volkswagen Crafter produkowany wyłącznie w Polsce, w fabryce Volkswagen Poznań w Białężycach koło Wrześni, powstaje jako furgon, pojazd skrzyniowy, podwozie, kamper, czy baza dla dalszej zabudowy. Auto debiutowało na rynku w 2016 roku i po kilku latach nadszedł czas poważnej modernizacji technicznej. O ile w wyglądzie zewnętrznym zmiany są kosmetyczne, tak już w przypadku wnętrza mowa o całkowicie przeprojektowanej desce rozdzielczej oraz nowym wyposażeniu. Pod maską tradycyjnie należy się spodziewać wysokoprężnego motoru 2.0 TDI, łączonego z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub opcjonalnie z 8-biegową skrzynią automatyczną DSG. Cena auta w Polsce nie jest jeszcze znana. Rynkowy debiut zaplanowano na pierwszą połowę maja, wtedy też na stronie internetowej producenta ruszy konfigurator. Więcej o samochodach dostawczych piszemy na Gazeta.pl.
Do nowości należą cyfrowe zegary (Digital Cockpit), nowa jest także wielofunkcyjna kierownica oraz doszły liczne systemy wsparcia kierowcy. Hamulec ręczny i przełącznik automatycznej skrzyni biegów zostały przeprojektowane, podobnie jak elementy sterujące funkcjami oświetlenia, przyciski w obszarze konsoli środkowej i wszystkie otwory wentylacyjne.
W centralnym punkcie deski rozdzielczej ulokowano 10,3-calowy lub opcjonalnie 12,9-calowy wyświetlacz systemu infotainment bazujący na najnowszym, modułowym systemie infotainment MIB. Został on zaprojektowany i zaaranżowany tak, by wyglądał niczym wolnostojący. System posiada nowo opracowany interfejs graficzny. Wyświetlacz został podzielony na dwa stale widoczne paski dotykowe i ekran główny. Dolny pasek mieści funkcje klimatyzacji i podgrzewania foteli oraz przycisk "Home" umożliwiający kierowcy powrót do centralnego ekranu głównego w dowolnym momencie. Temperaturę i głośność systemu muzycznego będzie można regulować za pomocą podświetlanych suwaków dotykowych. Kluczową opcją jest cyfrowy asystent głosowy ze zintegrowanym chatem ChatGPT.
Wszystkie nowe wersje Volkswagena Craftera będą standardowo wyposażone w następujące systemy: Front Assist (autonomiczne hamowanie awaryjne wraz z monitorowaniem ruchu rowerzystów i pieszych), Lane Assist (system utrzymywania pasa ruchu), dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych, ogranicznik prędkości oraz dostępny opcjonalnie akustyczny system Park Distance Control dla obszaru w tyle pojazdu. Po raz pierwszy, jako opcja, w nowym Crafterze dostępna będzie funkcja Travel Assist. W połączeniu z Travel Assist, w Crafterze pojawi się również funkcja Emergency Assist. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.