Nadjeżdża nowe Renault Master. Furgon kolejnej generacji będzie oszczędniejszy

Cykl produkcyjny samochodów dostawczych jest zdecydowanie dłuższy niż w przypadku aut osobowych, ale finalnie i takie pojazdy z czasem potrzebują zmian. Już wkrótce poznamy zupełnie nowe Renault Master, które m.in. ma odznaczać się poprawioną wydajnością.

Renault Master to model, który odniósł niezwykły sukces. Od 1980 roku sprzedano ponad 3 miliony Masterów zaprojektowanych z myślą o ciężkiej pracy. Obecna trzecia generacja jest produkowana od 2010 roku, powstaje w kilku wersjach nadwozia o różnej długości i wysokości, a także jako podwozie i baza do specjalistycznej zabudowy. Poza klasycznymi wysokoprężnymi jednostkami napędowymi klientom zaoferowano nawet wersję wyposażoną w pełny napęd elektryczny. W 2019 roku Master przeszedł głęboką modernizację, a teraz nieuchronnie zbliża się moment zmiany warty. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Zupełnie nowe Renault Master

Czwarta generacja flagowego modelu w rodzinie furgonów Renault, zostanie zaprezentowana na targach Solutrans we francuskim Lyonie, które odbędą się w dniach 21-25 listopada. Jak informuje producent w krótkiej informacji prasowej, w której zostało opublikowane zaciemnione zdjęcie przedstawiające bok nadwozia, użytkowy pojazd ma podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej. Auto trafi na rynek zarówno jako tradycyjna spalinówka zasilana olejem napędowym, jak i zeroemisyjny pojazd akumulatorowy o poprawionej wydajności energetycznej.

Stylistyka nadwozia typu "aerovan" i nowy układ hamulcowy zapewniają obniżenie zużycia energii o 21 proc. w przypadku wersji elektrycznej. Zużycie paliwa w wersjach z silnikami spalinowymi jest o 1,5 l/100 km niższe w porównaniu z samochodami poprzedniej generacji

– czytamy w komunikacie prasowym, w którym także podkreślono, że nowym Masterem będzie można pokonać znacznie większy dystans mniejszym kosztem, a także lepiej dostosować auto do bieżących potrzeb użytkownika. Ponadto wszystkie nowe Mastery bez względu na wersję napędu czy wyposażenia otrzymają technologię Renault Connect.

Nowe Renault Master, podobnie jak poprzednie generacje, będzie produkowane we francuskim zakładzie w Batilly. Zakład został zmodernizowany, aby umożliwić wprowadzenie nowoczesnych i innowacyjnych procesów produkcyjnych. W materiale wykorzystano fotografię producenta.

Zobacz wideo Motocyklistka złamała zakaz skrętu w lewo i wpadła pod samochód
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.