Szczyt podium trzeci rok z rzędu. Dostawcze samochody Renault hitem w Polsce

W 2022 r. w Polsce zarejestrowano 27 490 samochodów osobowych i dostawczych Renault, co dało marce piąte miejsce na rynku polskim. W kategorii samochodów dostawczych Renault po raz trzeci z rzędu uplasowało się na pierwszym miejscu i zdeklasowało rywali.

Renault podsumowało 2022 rok oraz podzieliło się planami na rok 2023. Francuzi zamierzają kontynuować na polskim rynku wprowadzanie nowej identyfikacji marki, a jesienią do sprzedaży wjedzie odmłodzone Renault Clio oraz Renault Arkana. W ciągu roku do oferty dołączą także kolejne wersje w pełni elektrycznych modeli Kangoo oraz Trafic. Pojawi się również Austral w wersji full hybrid.

Jak polskie przedstawicielstwo francuskiej marki poradziło sobie w trudnym roku 2022, pełnym zawirowań ekonomicznych i utrudnionych procesów dostarczenia zamówionych pojazdów? W minionym roku w Polsce zarejestrowano 27 490 samochodów osobowych i dostawczych Renault, co pozwoliło osiągnąć piątą pozycję na rynku, z udziałem 5,7 proc. w rynku.

Elektryczne Renault Trafic E-Tech Elektryczne Renault Trafic E-Tech zaprezentowane na targach w Hanowerze

Samochodów osobowych sprzedano 14 557 egzemplarzy (udział marki w rynku wyniósł 3,5 proc.). Najchętniej wybieranym modelem osobowym pozostało nadal Renault Clio (3143 egz.), a kolejnym Renault Arkana, którego wydano klientom 2844 szt.

Pierwsze miejsce na rynku samochodów dostawczych

Po raz trzeci z rzędu Renault zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych. Zarejestrowano 12 933 pojazdów dostawczych, co odpowiada 20,8 proc. udziału w rynku. Drugie miejsce przypadło marce Ford (13,8 proc. udziału w rynku), a trzecie marce Iveco (11,5 proc. udziału w rynku).

Renault Master niezmiennie od 2018 roku utrzymało pozycję lidera wśród samochodów dostawczych do 3,5 t. W roku 2022 zarejestrowano dokładnie 10 096 egzemplarzy modelu Master. Liderem segmentu minibusów jest Renault Trafic Passenger z udziałem 32 proc. W segmencie średnich furgonów Renault Trafic zajmuje 2 miejsce, natomiast w segmencie furgonetek Renault Express Van zajmuje 3 miejsce.

Co ciekawe, od 14 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych w Polsce. W zeszłym roku zabudowano 8890 samochodów na podwoziach Renault.

Elektryfikacja gamy modelowej

Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych (HEV, PHEV, BEV) marki Renault zwiększyła się dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2021, dzięki czemu auta z gamy E-Tech mają 12 proc. udziału w miksie produktowym. Na szeroką gamę aut elektrycznych i hybrydowych składają się: w pełni elektryczne ZOE E-Tech electric i Megane E-Tech electric oraz samochody hybrydowe: Clio E-Tech full hybrid, Captur E-Tech full hybrid, Megane Grandtour E-Tech plug-in hybrid, Arkana E-Tech full hybrid. Gamę samochodów dostawczych uzupełniają modele elektryczne Kangoo Van E-Tech electric oraz Master E-Tech electric.

Więcej ciekawych wiadomości na temat motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Zobacz wideo Test Renault Clio z silnikiem hybrydowym
Więcej o: