Renault Trafic E-Tech elektryczny to pojazd dostawczy średniej wielkości, który jest pierwszą zelektryfikowaną wersją jednego z najlepiej sprzedających się furgonów. Pojazd ten ma na swym koncie 2,2 miliona egzemplarzy sprzedanych od 1980 roku w ponad 50 krajach na całym świecie. Renault Trafic plasuje się w pierwszej trójce (TOP 3) rankingu najlepiej sprzedających się lekkich samochodów dostawczych w Europie.
Podobnie jak w przypadku innych modeli dostawczych, elektryczna wersja Trafica w niczym nie ustępuje wersji spalinowej i zapewnia taką samą wszechstronność oraz takie same parametry użytkowe i możliwości dostosowania się do potrzeb klienta. Przestrzeń ładunkowa w wersji furgon ma pojemność od 5,8 m3 do 8,9 m3. Wersję elektryczną uda się rozpoznać po oznaczeniu na tylnych drzwiach.
Furgon dzięki dużej ładowności, modułowej budowie i bogatej gamie dostępnych wersji jest odpowiednim narzędziem dla klientów biznesowych. Do wyboru są konfiguracje różniące się długością i wysokością nadwozia. Podstawowe nadwozie mierzy 5080 mm długości i 1967 mm wysokości, a najdłuższe 5480 mm i jest wysokie na 2498 mm. W przedłużonej wersji L2 z zamontowaną w przegrodzie klapą na długie ładunki Trafic E-Tech dysponuje dysponuje strefą ładunkową o długości do 4,15 m.
Za napęd odpowiada silnik elektryczny o wysokiej sprawności energetycznej. Moc jednostki wynosi 90 kW (120 KM). W pełni naładowany akumulator trakcyjny o pojemności 52 kWh ma pozwolić na przejechanie 240 km (pomiar w cyklu WLTP) i można go ładować prądem o mocy 22 kW lub opcjonalnie 50 kW. Trafic E-Tech ma ładowność 1,1 tony i może holować przyczepę o masie do 750 kg.
Samochód w wyposażeniu dysponuje licznymi systemami bezpieczeństwa oraz nowoczesnym systemem multimedialnym. Auto dostępne będzie także jako platforma z kabiną. Renault Trafic E-Tech na razie zostało przedstawione w odmianie dostawczej. Można się jednak spodziewać, że z czasem rodzina tego modelu zostanie uzupełniona o elektryczną wersję osobową.