Elektryczne Renault Master E-Tech z dopłatą w programie "Mój Elektryk"

Renault wprowadza na polski rynek elektrycznego Mastera E-Tech w wersji EV52 z dopłatą nawet do 70 tysięcy złotych w programie "Mój Elektryk". Samochód występuje jako platforma do zabudowy, podwozie do zabudowy oraz furgon.

Renault Master E-Tech elektryczny EV52 to duży pojazd dostawczy, który ma analogiczną przestrzeń ładunkową jak wersja z silnikiem spalinowym. Za napęd odpowiada silnik elektryczny o wysokiej sprawności energetycznej. Moc jednostki wynosząca 57 kW (76 KM) ma wystarczać do jazdy po mieście i drogach podmiejskich. Maksymalny moment obrotowy 225 Nm jest dostępny już w momencie ruszania, co powoduje, że przyspieszenia są sprawne. Napęd trafia na przednią oś.

Samochód został wyposażony w nowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 52 kWh, dzięki czemu jego zasięg w cyklu WLTP zwiększył się do 204 km. Według danych producenta zużycie energii w cyklu mieszanym wynosi 29,5 - 39,5 kWh/100km. Tryb ECO ogranicza maksymalną moc i prędkość, a w połączeniu z oponami o niskich oporach toczenia zapewnia maksymalny zasięg i najwyższy poziom komfortu jazdy. Klasyczny, hydrauliczny układ hamulcowy jest wspomagany przez system ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), który odzyskuje maksymalną ilość energii podczas hamowania.

Renault Master E-Tech w wersji EV52 można ładować na kilka sposobów. Ładowarka jednofazowa na prąd zmienny o mocy 7,4 kW jest przystosowana do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych. Przy korzystaniu ze zwykłego gniazdka 2.3 kW ładowanie trwa 32 h. Ładowarka 22 kW DC jest idealna do szybkiego ładowania na publicznych stacjach ładowania, która umożliwia naładowanie akumulatora trakcyjnego w 100 proc. w ciągu 3 godzin. Po podłączeniu do Wallboxa 7,4 kW akumulator o pojemności 52 kWh naładuje się do pełna w ciągu 9,5 h.

Renault Master E-Tech elektryczny EV52Renault Master E-Tech elektryczny EV52 Fot. Renault

Nowy Renault Master E-Tech elektryczny 52 kWh jest dostępny w trzech długościach i dwóch wysokościach w wersjach o masie 3,1 t lub 3,5 t. Odmiana 3,1 t rozpędza się maksymalnie do 100 km/h, a 3,5 t do 80 km/h. Wersje furgonu mają pojemność przestrzeni ładunkowej od 8 do 15 m3. Dwie wersje podwozia z kabiną, dostępne w wersjach L2 i L3, są idealne do takich rodzajów zabudów, jak skrzynia, wywrotka lub zabudowy wielkogabarytowe o pojemności do 20 m3.

Produkcja samochodu odbywa się w Batilly we Francji. Silnik elektryczny 52 kWh, jak również ładowarki są produkowane w fabryce Renault w Cleon, we francuskiej Normandii. Akumulatory powstają w fabryce w mieście Flins.

Cennik

Renault Master E-Tech elektryczny EV52 jest dostępny z dopłatą nawet do 70 tysięcy złotych w programie "Mój Elektryk". Ceny samochodów widoczne w zamieszczonej tabeli.

Cennik - Renault Master E-Tech elektryczny EV52Cennik - Renault Master E-Tech elektryczny EV52 Fot. materiały prasowe

Więcej o:
Copyright © Agora SA