Elektryczny Opel Vivaro-e w wersji z uniwersalną zabudową skrzyniową

Szeroka oferta odmian nadwoziowych Opla Vivaro-e ciągle się powiększa. Oprócz furgonu Cargo, osobowego Kombi, kabiny załogowej i kabiny z podwoziem, w pełni elektryczny Vivaro?e jest teraz dostępny z zabudową skrzyniową.

Lekki pojazd użytkowy z napędem w pełni elektrycznym, występuje z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 50 lub 75 kWh (akumulator objęty gwarancją przez 8 lat/160 000 km). Vivaro-e rozwija 100 kW (136 KM) mocy i 260 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 130 km/h.

Auto z akumulatorem 50 kWh ma ładowność do 960 kilogramów. Wersja 75 kWh przejedzie do 328 kilometrów na jednym ładowaniu. Akumulator umieszczony pod skrzynią ładunkową nie ogranicza ilości miejsca przeznaczonego na ładunek. Układ hamowania regeneracyjnego odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.

Uniwersalna wersja skrzyniowa, oparta na Oplu Vivaro-e z pojedynczą kabiną i podwoziem, jest budowana przez specjalistyczną niemiecką firmę Schoon Fahrzeug Systeme und Metalltechnik GmbH1. Auto ma rozstaw osi 3,27 m oraz wysokiej jakości platformę o wymiarach 2,44 długości, 1,83 szerokości i 0,40 m wysokości. Odkładane burty i tylna klapa o wysokości 40 cm zapewniają swobodny dostęp do platformy, a rama o dużej sztywności skrętnej jest wykonana ze stali cynkowanej ogniowo i objęta 10-letnią gwarancją na brak korozji perforacyjnej.

Opel Vivaro-eOpinie Moto.pl: Opel Vivaro-e - Elektryczny dostawczak nie tylko do miasta

Podłoga platformy znajduje się na wysokości 860 mm, co ułatwia załadunek i rozładunek. Jest całkowicie płaska, bez wystających nadkoli. Po wewnętrznej stronie tylnej burty zamontowano stopień ułatwiający wejście na skrzynię ładunkową.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa przewozu ładunku, towarów i narzędzi podłoga platformy ma antypoślizgową powierzchnię. Przymocowanie ładunku umożliwiają zaczepy zagłębione w ramie nadwozia (po trzy z każdej strony). Przewożony sprzęt można umieścić w przestronnym schowku o głębokości ok. 2,4 m pod platformą i dostępnym od tyłu pojazdu. Klapa o szerokości 1,13 m jest zabezpieczona zamkiem i otwiera się w dół na dwóch zawiasach.

Więcej o: