Dzień rozpoczęliśmy od prezentacji online Renault, w której francuska marka opowiadała o swoich planach na przyszłość w segmencie samochodów dostawczych i użytkowych. A plany ma ambitne i mocarstwowe. Renault stoi u progu rewolucji nie tylko w segmencie samochodów osobowych, najbliższe lata będą dla marki wyjątkowo ważne. I pełne premier. O osobówkach pisaliśmy w oddzielnym materiale:
Dwa lata temu Renault zaprezentowało odświeżonego Mastera. Dzisiaj pokazano nam kolejne ważne nowości: nowe Kangoo Van, nowy Express Van, nowy Trafic Combi oraz nowy SpaceClass.
Kangoo i Express będą grały w tym samym segmencie. Nowe Kangoo Van to innowacyjna furgonetka, a Renault chwali się jej atletyczną i dynamiczną stylistyce. Wyposażona w przydatne i inteligentne rozwiązania jak „Open Sesame by Renault" (Kangoo oferuje największą szerokością otworu drzwi bocznych) oraz zapewniająca wyższy komfort i zaawansowane technologie pokładowe zrewolucjonizuje ten segment. Tak mocne słowa mogą dziwić, ale Renault ma prawo je wygłaszać. Kangoo to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów tego typu w historii. Nowe Kangoo będzie oferowane i z silnikami benzynowymi, i jednostkami wysokoprężnymi.
Ofertę Renault w klasie furgonetek uzupełni nowy Express Van. Producent podkreśla, że to praktyczna i wydajna furgonetka o dynamicznej stylistyce nadwozia, świadczącej o solidności konstrukcji, w pełni zgodna z kanonami stylistycznymi marki. Ma się wyróżniać bezkonkurencyjnymi wymiary. Przykład? Najszerszy otwór drzwi bocznych w tej kategorii, a także oferuje liczne schowki.
Za to znacznie większą propozycją jest nowe Renault Trafic, które jest już pełnoprawnym furgonem. Francuzi najpierw pokazali bogato wyposażoną i ciekawie stylizowaną wersję do przewozu osób. Wersja dostawcza zadebiutuje jeszcze w tym roku, ale możemy na nią liczyć dopiero pod koniec 2021 r. Wspomnieliśmy także o modelu SpaceClass. To najbardziej luksusowa odmiana Trafica, stworzona z myślą o przewozie VIP-ów.
Renault jest od ponad 120 lat ekspertem na rynku samochodów dostawczych i zawsze było liderem pod względem wprowadzanych innowacji. Dziś oferujemy poszerzoną, odnowioną gamę i wprowadzamy modele Nowe Kangoo Van, Nowy Express Van i Nowy Trafic. Innowacyjny system „Open Sesame by Renault" wprowadzony w Nowym Kangoo Vanie to pierwsze takie rozwiązanie na świecie w samochodach dostawczych. Jesteśmy liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie i przygotowujemy się na przyszłe wyzwania, wprowadzając ofertę nowych produktów i rozwiązań uwzględniających napęd elektryczny i wodorowy.
- powiedział Mark Sutcliffe, dyrektor Aliansu ds. samochodów dostawczych.
Renault i w marki Aliansu już od dłuższego czasu kładą nacisk na elektromobilność i są jednymi z liderami rynku elektryków. Na Moto.pl często piszemy o miejskim ZOE i kompaktowym Leafie, bestsellerach w swoich segmentach. Nie można jednak zapominać, że Renault elektryfikuje nasze ulice także za sprawą modeli użytkowych, a w najbliższych latach będzie to robić jeszcze konsekwentniej. Jeszcze w tym roku czeka nas wielka premiera. Pierwsza z wielu, jakie są zaplanowane na kolejne miesiące i lata.
Pod koniec 2021 roku bestsellerowy model Kangoo Z.E. zostanie zastąpiony przez Nowe Kangoo Van E-TECH Electric z akumulatorem 44 kWh i zasięgiem 265 km. Renault oferuje również, poprzez swoją spółkę zależną Elexent, rozwiązania w zakresie ładowania samochodów elektrycznych przeznaczone dla klientów flotowych.
Renault od 2014 roku jest obecne również na rynku samochodów z napędem wodorowym. Jeszcze w tym roku Renault przedstawi Nowego Mastera z ogniwami wodorowymi. Wraz z firmą Plug Power marka chce do 2030 roku zdobyć 30 proc. udziału w europejskim rynku lekkich samochodów dostawczych z napędem wodorowym dzięki oferowanym rozwiązaniom ładowania samochodów dostawczych i hybryd plug-in, przeznaczonym dla klientów flotowych.
Wraz z nową gamą pojawia się rozszerzona oferta usług i spersonalizowanych rozwiązań Renault Pro+, która ma spełnić oczekiwania klientów biznesowych związane z nowymi sposobami użytkowania samochodów. Renault Pro+ zaoferuje cyfrowe rozwiązania i systemy łączności „pod klucz" poprzez sieć wyspecjalizowanych centrów, a także adaptacje samochodów wykonywane w sieci 25 wykonawców zabudów w Polsce.