Ponad tysiąc nowych aut dla Poczty Polskiej. Spółka chce zmniejszyć emisję CO2

Już niedługo Poczta Polska będzie miała 1064 nowe samochody. Nie będą na prąd, ale mimo to pomogą zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. To dlatego, że nowe pojazdy są wyposażone w znacznie oszczędniejsze jednostki napędowe.

Ponad 400 samochodów użytkowych Peugeot Boxer o masie całkowitej do 3,5 tony już trafiło do regionalnych placówek Poczty Polskiej. Wraz z nimi dotarło też 18 samochodów ciężarowych Iveco o masie całkowitej powyżej 3,5 t. Dostawa wynika z realizacji umów zawartych w 2020 roku.

Dostarczanie zamówionych samochodów ma potrwać do II kwartału 2021 roku. Wówczas Poczta Polska powinna już dysponować 1064 nowymi pojazdami. Ponad tysiąc z nich to dostawcze Peugeoty, oprócz tego urzędy odbiorą 40 samochodów ciężarowych Iveco.

Nowe samochody mają spowodować odmłodzenie floty pojazdów Poczty Polskiej, czego efektem będzie znaczne obniżenie emisji CO2 przez państwową spółkę. Jej przedstawiciele obliczyli, że można mówić nawet o 600 tonach dwutlenku węgla mniej każdego roku. A to dopiero początek.

Nowe samochody w znaczącym stopniu odmłodzą flotę Poczty Polskiej. Pojazdy marek Peugeot oraz Iveco zajmą miejsce wyeksploatowanych aut, których wiek oraz przebieg uniemożliwiały komfortową i efektywną realizację dostaw. Ponadto wymiana floty przyniesie w efekcie w 2022 roku zmniejszenie emisji CO2 o ok. 600 ton rocznie, zaś wymiana kolejnych aut pozwoli w roku 2025 na osiągnięcie tego zmniejszenia na poziomie 2400 ton

– wyjaśnia Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej S.A.

Wszystkie nowe samochody są użytkowane w leasingu. W przypadku dostawczych Peugeotów Boxer leasingodawcą jest firma ING Lease, która dostarczy państwowej spółce 1024 pojazdy. Użyczeniem samochodów ciężarowych Iveco zajął się PKO Leasing S.A.

Umowy są podpisywane na 48 miesięcy z możliwością wykupu, z której poczta chętnie korzysta. Spółka skarbu państwa jest już właścicielem połowy samochodów poleasingowych samochodów ciężarowych.

Nowe samochody Poczty PolskiejNowe samochody Poczty Polskiej fot. Poczta Polska

Powiększenie floty Poczty Polskiej to odpowiedź na zmiany rynkowe

Przeprowadzana operacja odmłodzenia i powiększenia pocztowej floty wiąże się z zmianą trendów w handlu. Coraz większa część towarów jest sprzedawane zdalnie, w związku z tym rośnie liczba przesyłek kurierskich wysyłanych przez klientów biznesowych, głównie internetowe sklepy. Nowe samochody mają pozwolić poczcie sprawniej dostarczać przesyłki klientom i zapewnić regularne połączenia logistyczne placówek pocztowych z sortowniami.

Każdego dnia rośnie liczba nowych samochodów w barwach Poczty Polskiej. Pierwsza transza licząca 520 auta ma być dostarczona do połowy stycznia 2021 roku. Zasilą pocztową flotę, która w tej chwili liczy ponad 5000 aut pracujących w sieci 7,6 tys. placówek.

To samochody, które rocznie rozwożą około 1,7 mld przesyłek. Wprawdzie tylko 20 z nich to elektryczne Nissany e-NV200, a reszta aut ma silniki wysokoprężne, ale Poczta Polska próbuje obniżyć swój ślad węglowy na inne sposoby niż elektryfikacja floty.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.