Ten SUV wygląda jak podrobione Ferrari. Czy kogoś to dziwi?

Xiaomi YU7 to najnowszy elektryczny SUV pochodzący z Chin, który ma stanowić konkurencję dla Tesli Model Y. Chińscy styliści nie upodobnili jednak samochodu do amerykańskiego bestsellera. Projektując nadwozie czerpali garściami z designu Ferrari Purosangue.

Firma Xiaomi po w pełni elektrycznym sedanie SU7, którego linia boczna do złudzenia przypomina Porsche Taycan, zbudowała kolejny samochód zasilany energią elektryczną. Nowe auto nazywa się YU7 i jest SUV-em. Pojazd jest konstrukcyjnym bliźniakiem sedana, co oznacza, że pod skórą kryje te same rozwiązania, ale już od strony wizualnej mamy do czynienia z nowym samochodem. Inspiracją dla designerów YU7 tym razem raczej nie był żaden model Porsche, a pierwszy SUV włoskiej marki z Maranello - Ferrari Purosangue.

Zobacz wideo

YU7 będzie drugim modelem produkcyjnym Xiaomi po SU7. Wprowadzenie tego auta do sprzedaży w Chinach jest planowane na lato 2025 roku. Nadwozie mierzy 4999 mm długości, 1996 mm szerokości i 1600 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 3000 mm. Wymiary te poza wysokością są mocno zbliżone do sedana SU7.

Xiaomi SU7 i Xiaomi YU7
Xiaomi SU7 i Xiaomi YU7 Fot. Xiaomi

Xiaomi YU7 przypomina Ferrari Purosangue

Pas przedni w dużym stopniu czerpie z języka designu swojego starszego brata, który zadebiutował pod koniec 2023 roku, ale już linia boczna ewidentne zawiera muskularny profil Ferrari Purosangue. Chińczycy nie posunęli się do całkowitej imitacji włoskiego auta, stosując zupełnie inaczej wymodelowany tył. Światła LED przeciągnięte przez przez całą szerokość tyłu zgrabnie łączą się ze spojlerem typu "kaczy ogon", jaki został zastosowany w Astonie Martinie DBX. Tak samo jak w sedanie, na dachu SUV-a został zamontowany czujnik LiDAR, co sygnalizuje zastosowanie zaawansowanych funkcji autonomicznej jazdy. Projekt wnętrza jest jeszcze utrzymywany w tajemnicy.

YU7 mocniejsze od SU7

Portal Carscoops.com dowiedział się, że Xiaomi YU7 otrzyma napęd oparty na dwóch silnikach elektrycznych. Przedni motor dostarcza moc 220 kW (299 KM), podczas gdy tylny generuje 288 kW (392 KM), co daje łączną moc 508 kW (691 KM). Oznacza to, że YU7 będzie pojazdem mocniejszym od SU7. Topowy wariant sedana SU7 Max osiąga maksymalną moc 495 kW (673 KM). Wartości dotyczące czasów przyspieszeń na razie nie są znane. Nie jest pewnie też, jaki dokładne akumulator zostanie zastosowany w samochodzie YU7. Model SU7 korzysta z akumulatorów produkowanych przez CALT i oferuje do wyboru pojemności 73,6 kWh, 94,3 kWh i 101 kWh, przy maksymalnym zasięgu liczonym nawet na 800 km. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta. 

Xiaomi SU7 i Xiaomi YU7
Xiaomi SU7 i Xiaomi YU7 Fot. Xiaomi
Więcej o: