Audi konsekwentnie rozwija się na chłonnym rynku chińskim, gdzie reprezentacyjne sedany nieustannie są symbolem luksusu. Co więcej, w Państwie Środka można spotkać nietypowe wersje niemieckich modeli, cechujące się przedłużonym rozstawem osi. Takim pojazdem przygotowanym specjalnie z myślą o Chińczykach, którzy ubóstwiają limuzyny, jest Audi A5L. Globalne Audi A5 z nadwoziem Limousine technicznie nie jest sedanem, tylko liftbackiem z bardziej praktyczną tylną klapą unoszoną wraz z szybą. Chiński wariant A5L to natomiast pełnoprawny 4-drzwiowy sedan o tradycyjnej trójbryłowej bryle nadwozia.
Azjatyckiemu Audi A5 zbudowanemu na tej samej platformie, co wersja globalna, nie sposób odmówić elegancji. Opływowa sylwetka wygląda bardzo dobrze. O ile przód auta jest taki sam, jak w modelu globalnym, tak już od słupka B patrzymy na zupełnie inaczej wymodelowaną karoserię. Nadwozie o długości 4902 mm otrzymało łagodnie opadającą tylną szybę i zgrabnie wymodelowany kufer z listwą świateł przeprowadzoną przez całą długość tyłu. Co ciekawe, chińskie A5L zarówno z przodu, jak i z tyłu, zawiera podświetlane logo czterech pierścieni.
Kluczowym wyróżnikiem chińskiego Audi A5L jest przestrzeń wygospodarowana dla pasażerów tylnego rzędu. Rozstaw osi liczy 2965 mm, a to oznacza, że został wydłużony o 65 mm względem auta, które jest już dostępne na rynku międzynarodowym.
W chińskiej rodzinie modelowej Audi model A5L plasuje się pod A7L mierzącym ponad 5 metrów długości. Co więcej, większy model A7L to również konwencjonalny sedan z tradycyjną klapą bagażnika, który jest oferowany obok zwykłego 5-drzwiowego A7 Sportback. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.