Zaczęli od elektryków, a teraz zbudują hybrydę dla Europy

Wszyscy producenci się elektryfikują i przechodzą to dość boleśnie. A co jeśli zacząłeś od elektryków? Czy warto iść w stronę odwrotną i stworzyć auto z silnikiem konwencjonalnym? Taką próbę podjęła właśnie jedna z chińskich marek.

Chiński producent samochodów elektrycznych, firma Nio, planuje wprowadzenie na rynek swojego pierwszego modelu hybrydowego w 2026 roku - poinformował Reuters. W przeciwieństwie do większości producentów, którzy najpierw wprowadzają modele spalinowe lub hybrydowe, zanim przejdą na pełną elektryfikację, Nio postawiło najpierw wyłącznie na pojazdy elektryczne, co było do tej pory fundamentem jej strategii. Jednak kolejnym krokiem nie będzie następny model elektryczny, a... hybryda.

Zobacz wideo

Nowy napęd, ale i nowa marka

Nowy model hybrydowy, opracowywany pod marką Firefly, ma być jednak odpowiedzią na wyzwania związane z rynkami zagranicznymi, gdzie infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych nadal pozostawia wiele do życzenia, jak informuje Agencja Reutera.

Według osób zaznajomionych z planami Nio, które pragną zachować anonimowość, model hybrydowy będzie skierowany wyłącznie na rynki zagraniczne, w tym do Europy, Afryki Północnej oraz na Bliski Wschód. Decyzja o wprowadzeniu pojazdu hybrydowego nie wynika z konieczności poszerzenia oferty dla chińskich klientów, ale raczej z potrzeby przystosowania się do wymagań rynków, które nadal borykają się z wyzwaniami infrastrukturalnymi, jak twierdzi Reuters.

Hybryda dla rynków bez infrastruktury dla elektryków

Według Reutersa, rozwój modelu hybrydowego został zainicjowany w dużej mierze na sugestię głównego inwestora Nio, spółki inwestycyjnej CYVN Holdings z Abu Zabi. Bliskowschodnie rynki, na które firma planuje wprowadzenie nowego modelu, wciąż nie są gotowe na masowe przyjęcie pojazdów elektrycznych ze względu na brak odpowiednich punktów ładowania. Dlatego też rozszerzenie oferty o pojazd hybrydowy stanowi kluczowy element strategii Nio na rynku międzynarodowym.

Jak dodaje Agencja Reutera, Nio planuje premierę nowego modelu pod marką Firefly na swojej dorocznej imprezie 21 grudnia, a wprowadzenie go na rynek ma nastąpić pod koniec 2026 roku, natomiast pierwsze dostawy są przewidywane na 2027 rok. Ciekawym elementem strategii jest fakt, że pojazd hybrydowy nie będzie dostępny w Chinach. Na rodzimym rynku Nio zamierza kontynuować sprzedaż wyłącznie pojazdów elektrycznych wyposażonych w wymienne akumulatory, co stanowi znak rozpoznawczy tej marki.

Pomimo licznych spekulacji, firma Nio nie odniosła się bezpośrednio do doniesień na temat hybrydowego modelu, twierdząc jedynie, że marka Firefly będzie opierać się na technologii pojazdów elektrycznych, jak podaje Reuters.

Więcej o: