Zaczęło się! Koniec plotek i spekulacji. Stellantis oficjalnie rusza ze sprzedażą chińskich samochodów w Europie. Na początek dwa elektryczne modele marki Leapmotor, z których jeden powstaje w Polsce. To niewielki miejski hatchback T03. Drugi zaś to duży SUV segmentu D czyli Leapmotor C10.
Będzie tanio? Wręcz na tyle tanio, by skutecznie rywalizować z innymi chińskimi markami, które dokonują inwazji na Europę? Oceńcie sami. Oto pierwsze oficjalne ceny.
Chcesz już jechać do salonu, by poznać nowości? Nie masz co się śpieszyć w naszym kraju. W tym roku Stellantis rusza ze sprzedażą w Belgii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburgu, Malcie, Niemczech, Rumunii, we Włoszech i Wielkiej Brytanii. Tyle. Jak dotąd Polski nie ma w planach pierwszego rzutu.
Maluch Leapmotor T03 to segment A prosto z fabryki Stellantis w Polsce. To oznacza relatywnie niewielkie nadwozie o długości 3,62 m (producent zapowiada kabinę porównywalną pod względem przestronności z modelami o klasę wyżej) i brak miejsca na większą baterię. Stąd zasięg do 265 km (akumulator 37,3 kWh), napęd o mocy 95 KM i cztery miejsca. Producent zafundował panoramiczny dach, ekran 10,1" w konsoli, cyfrowy kokpit z wyświetlaczem 8", oświetlenie LED i radio multimedialne z nawigacją. Ładowanie prądem stałym to ledwie 48 kW. W przypadku tradycyjnego domowego gniazdka można osiągnąć 6,6 kW. W praktyce czas postoju to min. 36 minut lub nawet 3,5 godz.
Mały Leapmotor T03 montowany w Tychach jest zbyt skromny? Żaden problem. Jest jeszcze większy i bardziej prestiżowy. To SUV segmentu D - Leapmotor C10. Jest dość długi (4,73 m), szeroki (1,9 m) i wyróżnia się sporym rozstawem osi (aż 282,5 cm). Na wyposażenie też próżno narzekać. Szczęśliwie na liście m.in. panoramiczny dach, cyfrowy kokpit (10,25" i 14,6"), pompa ciepła, 18" felgi, elektrycznie sterowane fotele przednie, pakiet kamer 360 st., 12 głośników i wzmacniacz o łącznej mocy 840 W oraz zdalne sterowanie poprzez aplikację w telefonie. Do tego niemały bagażnik (435 l) i funkcja złożenia siedzeń, by zyskać spore łóżko o długości 1,8 m i szerokości 1,2 m.
Nowy Leapmotor C10 trafi na rynek w dwóch wersjach wyposażenia i stylizacji (Style i Design) oraz pięciu kolorach nadwozia. Wszystkie z tym samym napędem o mocy 218 KM, 320 Nm momentu obrotowego oraz akumulatorem 69,9 kWh tak, by wytrzymał przebieg nawet 600 tys. km. Ładowanie powinno wystarczyć na pokonanie nawet do 420 km.