Kolejny elektryczny luksusowy minivan. Nazywa się Xpeng X9 i pochodzi z Chin

Śmierć minivanów została ogłoszona zbyt wcześnie. Choć na światowych rynkach motoryzacyjnych zdecydowanie dominują SUV-y, to są jeszcze producenci pojazdów, którzy wciąż wierzą we wszechstronne osobowe vany. Kolejny przykład płynie z Chin.

Xpeng X9 to pojazd o aerodynamicznej, wydłużonej sylwetce nadwozia. Dzięki dbałości o szczegóły designu mające wpływ na zminimalizowanie oporów powietrza (m.in. smukłe reflektory, schowane klamki drzwi), współczynnik Cx wynosi 0,227, co jest imponującym wynikiem jak na tak duży pojazd. Minivan jest w pełni elektryczny i ma funkcjonalne, siedmiomiejscowe wnętrze, zaprojektowane w minimalistyczny sposób. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Minimalistyczne, luksusowe wnętrze

Kabina prezentuje się bardzo elegancko i została wykończona materiałami wysokiej jakości. W deskę rozdzielczą wkomponowano cyfrowy zestaw wskaźników, a w centrum osadzono wolnostojący ekran dotykowy z funkcjami informacyjno-rozrywkowymi. W konsoli środkowej nie da się nie zauważyć podwójnej bezprzewodowej ładowarki do smartfonów, przydatnych schowków pozwalających utrzymać porządek oraz uchwytów na pojemniki z napojami.

Duży ekran w podsufitce i centralny klimatyzator

Drugi rząd siedzeń wyposażono w komfortowe odchylane fotele z podnóżkami, które można rozłożyć do funkcji spania (oczywiście sterowane w pełni elektrycznie). Pasażerowie na siedzeniach mogą zrelaksować się oglądając treści rozrywkowe na dużym wyświetlaczu o przekątnej 21,4 cala wysuwanym z podsufitki. A jeśli podróżny będą mieli ochotę ugasić pragnienie, znajdą zimne napoje w lodówce stanowiącej część wyposażenia. Co ciekawe, Xpeng zainstalował w podsufitce centralny klimatyzator, a model X9 jest pierwszym autem na świecie z takim rozwiązaniem. Siedzenia w trzecim rzędzie nie rozkładają się na płasko jak środkowe, za to przestrzeń w tym obszarze jest zachwalana przez producenta, jako najobszerniejsza w klasie.

 

Szczegóły technicznie konstrukcji nie zostały jeszcze ujawnione. Wiadomo, że elektryczny minivan będzie oferowany z dwoma różnymi układami napędowymi. Wariant z jednym silnikiem będzie miał moc 235 kW (320 KM), natomiast model z dwoma silnikami będzie generować łączną moc 370 kW (503 KM). Konstrukcja podwozia dla poprawy manewrowania oraz zachowania na jezdni zawiera skrętne tylne koła, a na wysoki komfort jazdy ma wpływ zawieszenie pneumatyczne. Auto w wersji podstawowej ma kosztować w Chinach 388 000 jenów (około 53 800 dolarów / około 49 280 euro). W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Recenzja Lexusa LM [autopromocja]
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.