Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
BAIC zaprezentował BJ90 Shanhe Edition, czyli tańszą wersję chińskiego luksusowego SUV-a, który jest w rzeczywistości Mercedesem GL drugiej generacji.
Pierwotnie BJ90 oferowany był wyłącznie dla tamtejszego rządu, jednak od 2019 r. trafił na rynek i każdy z pokaźnym portfelem mógł go sobie kupić, a kosztował 998.000 jenów. Tak wysoka cena zmniejszyła jego atrakcyjność, w szczególności, że Mercedes GL/GLS, na którym był oparty był tańszy.
Nowy BAIC BJ90 Shanhe Edition tak naprawdę nie przynosi żadnych poważniejszych aktualizacji wizualnych, technologicznych ani mechanicznych, ale jest teraz oferowany w bardziej rozsądnym przedziale cenowym od 478.000 do 498.000 jenów. To prawie połowa ceny w porównaniu do poprzednika, choć to wciąż dużo pieniędzy jak na pojazd oparty na dziesięcioletnich częściach.
Z wyjątkiem proporcji, BJ90 w niczym nie przypomina niemieckiego odpowiednika. Marka zapożycza przy tym modelu z innych producentów np. przednie światła są z Range Rovera, osłona chłodnica jest w stylu Jeepa, a tylne światła przypominają te z Forda Explorera.
Może odświeżony model nie wygląda tak nowocześnie jak BJ60, który zadebiutował na początku roku, ale nie jest tak źle patrząc na wiek pojazdu.
BAIC oferuje BJ90 tylko w czarnym kolorze z 20-calowymi kołami i czarnym wnętrzem, więc nie ma miejsca na personalizację.
We wnętrzu widać bardziej upływa czasu, głównie za sprawą przeniesienia wielu elementów z Mercedesa, w tym kierownicy, analogowe zegary, elementy od klimatyzacji czy schowek na desce rozdzielczej. Chińska wersja ma nowy 10,4’’ ekran informacyjno-rozrywkowy zajmujący większość konsoli środkowej. Do tego klienci otrzymują drewniane elementy i skórzaną tapicerkę, które mają dodać luksusu.
Dawniej BJ90 dostępny był z silnikami V6 i V8, obecnie pozostał wyłącznie 2-litrowy silnik V6 z turbodoładowaniem. Oczywiście produkcji Mercedesa. Generuje on 333 KM mocy i 480 Nm momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów i napędu na wszystkie koła 4MATIC. Chiński model dziedziczy również adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne Airmatic.
Czas pokaże, czy odświeżony BAIC BJ90 Shanhe Edition odniesie sukces.