Kolejna chińska marka. Huawei wchodzi do segmentu motoryzacyjnego

W Chinach powoli można pomyśleć, że gdzie nie rzuci się kamienia tam trafi się w jakąś firmę motoryzacyjną. O to kolejna z nich - Avatr Technology.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Huawei, Changan i CATL wprowadzają nową markę samochodów Avatr w Chinach. Jest to marka, która tworzyć będzie samochody elektryczne. Wyjątkowości tej firmie nadaje fakt, że Huawei, kojarzony głównie z telefonami realizuje swoje obietnice wejścia na rynek motoryzacyjny.

Zobacz wideo Hyundai Ioniq 5 - testujemy auto nie z tego świata

Głównym udziałowcem w tym przedsięwzięciu jest jednak firma Changan, która na początku tego roku zwiększyła swoje udziały z 45 proc. do 95,8 proc. CATL natomiast jest dostawcą akumulatorów litowo-jonowych, a w autach Avatr będzie wykorzystywana technologia opracowana przez Huawei.

Pierwszym ich wspólnym dziełem jest futurystyczny SUV – Avatr 11. Wzrok od razu przyciąga przód tego pojazdu, który posiada wąskie światła LED w górnej części przodu oraz drugi zestaw poniżej ich, które ciągnął się ku dołowi zderzaka. Linia dachu jest dosyć mocno pochylona, a klamki chowają się w karoserii.

Tył pojazdu jest równie efektowny i zawiera pojedynczą listwę świetlną LED. Ma również małą pionową tylną szybę i dużą klapę bagażnika.

Seres SF5 od HuaweiJeśli Huawei i GAC dotrzymają słowa, w 2024 r. wydarzy się coś wielkiego

Niestety nie udostępniono zdjęć wnętrza, a także poskąpiono informacji na temat danych technicznych. Wiadomo jedynie, że Avatr 11 będzie w stanie rozpędzić do 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a na jednym ładowaniu ma w stanie przejechać około 700 km.

Na ten moment nic więcej nie podano. Z całą pewnością z biegiem czasu pojawi się więcej informacji.

Więcej o: