Słyszeliście o Weltmeister M7? To może być pierwszy autonomiczny samochód na świecie

Weltemeister to marka WM Motor, młodej chińskiej firmy z wielkimi ambicjami. Daje im wyraz w nowym elektrycznym modelu Weltmeister M7. Jeśli producent dotrzyma słowa, jego parametry i możliwości będą szokujące.

Weltmeister M7 może być pierwszym autonomicznym samochodem na drogach. Firma WM Motor powstała w Chinach w 2015 roku. Założył ją Freeman Shen jeden z dyrektorów w koncernie Geely i były szef Volvo w Chinach. Firma stosuje dwie nazwy-marki WM Motor: Weimer i Weltmeister. Obie brzmią intrygująco, zwłaszcza dla europejczyków.

Interesuje cię chińska motoryzacja? Szukaj wiadomości na jej temat na gazeta.pl

Ambicje WM Motor są wielkie. Firma wprowadziła do sprzedaży pierwszy model Weltmeister EX-5 już w 2018 roku, trzy lata po powstaniu. Wkrótce później pojawiły się kolejne. Wszystkie są przeznaczone dla młodych klientów i technofilów. WM Motors stawia na elektryczny napęd, sztuczną inteligencję i możliwość autonomicznej jazdy.

Zobacz wideo Volkswagen ID.5 to SUV coupe, który jest najnowszym autem w gamie elektryków niemieckiej marki

Zwieńczeniem tych starań jest Weltmeister/Weimar M7. To nowocześnie, chociaż mało oryginalnie wyglądający sedan na prąd. Podobno dzięki trzem LiDARom oraz innym czujnikom jest zdolny do osiągnięcia piątego poziomu autonomicznej jazdy. To najwyższy z pięciu stopni opracowanych przez stowarzyszenie inżynierów motoryzacyjnych SAE. Teoretycznie kierownica może być w nim wyposażeniem opcjonalnym.

Weltmeister M7Weltmeister M7 fot. WM Motors

Weltmeister M7 jest mistrzem świata w liczbie czujników

Póki co Weltmeister M7 ma kierownicę. Oprócz niej i trzech laserowych radarów LiDAR znalazło się też miejsce na klasyczny radar wysyłający 5-milimetrowe fale, 12 radarów ultradźwiękowych, siedem kamer o rozdzielczości 8 megapikseli, cztery kamery badające teren blisko samochodu oraz wyjątkowo precyzyjny układ pozycjonujący auto w przestrzeni.

Wszystkim zarządza zaawansowany komputer składający się z czterech układów Nvidia DRIVE Orin-X. WM Motor twierdzi, że dzięki wyposażeniu w taką liczbę czujników Weltmeister M7 jest gotowy na całkowicie autonomiczną jazdę. Firma ujawnia niewiele szczegółów technicznych dotyczących napędu. Wiadomo tylko, że model Weimar M7 może mieć zasięg, który przekracza 700 km bez ładowania.

Jeśli WM Motor dotrzyma słowa i parametry Weltmeistera M7 nie będą odbiegały od obietnic, to będzie imponujące osiągnięcie. Producent obiecuje, że samochód trafi do sprzedaży w 2022 roku. Na razie trzeba przyznać, że młoda firma ambitnie kreuje swój wizerunek i... nie ukrywa armii czujników umieszczonych w karoserii. To raczej zamierzone działanie. WM Motor chce być chińską Teslą i poważnym konkurentem należącej do Geely marki Lynk & Co również skierowanej do młodych, nowoczesnych odbiorców.

 
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.