NIO już oficjalnie w Europie. Chińczycy wchodzą na rynek z SUV-em ES8 i sedanem ET7

Piotr Kozłowski
NIO oficjalnie ogłosiło wejście na europejski rynek. Pierwszy zagraniczny krok postawiło w Norwegii. Chińczycy zapowiedzieli stworzenie kompletnego ekosystemu obejmującego nie tylko samochody, ale i usługi poboczne.

Pierwszym samochodem oferowanym przez NIO w Europie będzie SUV ES8 (widoczny na zdjęciu otwierającym). W 2022 r. dołączy do niego flagowy sedan - ET7. Pierwszy salon sprzedaży w Norwegii zostanie otwarty w trzecim kwartale tego roku przy Karl Johans Gate, biznesowym i kulturalnym centrum Oslo. W 2022 r. cztery kolejne tzw. NIO Spaces zostaną otwarte w Bergen, Stavanger, Trondheim i Kristansand. We wrześniu Chińczycy otworzą pierwsze centrum serwisowe i dostawcze w Oslo. Rok później sieć obsługi posprzedażnej zostanie rozszerzona na cały kraj. Do tego czasu NIO zapewni serwis mobilny oraz usługi odbioru i dostawy samochodów.

NIO ET7NIO ET7 fot. NIO

Zobacz wideo Chińczycy mają NIO. Polacy mają Izerę

NIO zadebiutowało w Europie. Samochody to tylko jedna część działalności

Swego czasu o chińskiej firmie stało się głośno za sprawą ich pomysłu na stacje wymiany baterii w samochodach. Cały proces zajmuje mniej więcej tyle co zatankowanie samochodu spalinowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu właściciele samochodów elektrycznych nie są unieruchamiani na kilkadziesiąt minut lub kilka godzin (w zależności od mocy ładowania) podczas ładowania swojego auta. Do końca 2022 r. Chińczycy wybudują cztery stacje NIO Power Swap przy najważniejszych autostradach, łącząc tym samym pięć głównych miast Norwegii.

Od momentu powstania wizją NIO jest bycie globalną marką z wysokiej jakości produktami i usługami dla użytkowników na całym świecie. Norwegia to zrównoważony i innowacyjny kraj, który współgra z naszą wizją

- powiedział Lihong Qin, założyciel, prezes i dyrektor generalny NIO.

Stacja wymiany baterii w samochodach elektrycznych NioStacja wymiany baterii w samochodach elektrycznych Nio Materiały Nio

Obecność NIO w Europie nie skończy się na Norwegii

W pewnym sensie NIO jest już obecne na Starym Kontynencie, ale nie rynkowo, a strukturalnie. Globalne centrum projektowe chińskiej marki znajduje się w Monachium, a centrum badawczo-rozwojowe w Oksfordzie.

Zhiji L7Zhiji L7 - samochód Alibaby, o którym w Polsce prawie nikt nie słyszał. Ma przejechać 1000 km i ładować się bezprzewodowo

Zagraniczna ekspansja NIO będzie w pierwszej kolejności skierowana na Europę, a w szczególności na Norwegię. Europa kładzie silny nacisk na pojazdy elektryczne i ochronę środowiska. Ten rynek rośnie w bardzo szybkim tempie. Wejście NIO do Norwegii oznacza jedynie początkową fazę rozszerzania globalnych ambicji naszej firmy. Głęboko wierzymy, że zrównoważona przyszłość świata będzie zależeć od inteligentnych pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Dlatego chcemy być światowym liderem w tej dziedzinie, jako firma motoryzacyjna nowej generacji

- wyjaśniał współzałożyciel i prezes NIO Lihong Qin.

Pod względem wielkości sprzedaży NIO wciąż daleko do innych chińskich marek takich jak BYD czy Great Wall, ale z punktu widzenia Europejczyków to nieistotne. NIO chce przekonać Stary Kontynent jakością wykonania, poziomem zaawansowania technicznego i odpowiednim stosunkiem ceny do jakości. Taka strategia jest zdecydowanie bliższa Europejczykom. Na rodzimym rynku marka postrzegana jest jako marka premium.

Więcej o: