W praktyce oznacza to połączenie wyglądu modelu 1100 (95 KM) z łatwością prowadzenia słabszego 696 (80 KM). Nowy silnik tak naprawdę swoją premierę miał w Hypermotard, dlatego już wcześniej można było się spodziewać, że trafi on również do Monstera.
Moc 87 KM oraz moment 76 Nm produkuje dwucylindrowa jednostka L-Twin o pojemności 803 cm3. Lepsze parametry wymusiły montaż wielu części z mocniejszego 1100. Należy do nich pojedynczy, tylny wahacz, zestaw czterotłoczkowych zacisków Brembo oraz sprzęgło APTC. Jest jednak element, który wyróżnia 796 wśród gamy Monstera. To pięcioramienne, czarne felgi.
Wraz z wprowadzeniem 796-ki, Ducati promuje pakiet Monster Art, który dostępny jest dla wszystkich modeli Monster: 696, 796, 1100 oraz 1100S. Pozwala on na daleko idącą personalizację motocykla. Ciekawie prezentują się możliwości kolorystyczne, które pokazano na zdjęciach ( tutaj ).
ZOBACZ TAKŻE:
Aprilia Tuareg 750 concept - ZOBACZ TUTAJ
Przygotuj motocykl do sezonu - ZOBACZ TUTAJ