Rzędowa szóstka bardzo silnie kojarzona jest z BMW, niemniej jednak taki rodzaj konstrukcji powszechnie stosowany jest przez wielu innych producentów samochodów. Zupełnie inaczej sprawy wyglądają w motocyklach. Tutaj z wyjątkiem kilku japońskich konstrukcji z lat siedemdziesiątych (Kawasaki KZ 1300, Honda CBX1000) nie spotykaliśmy ich w powszechnej sprzedaży. Nawet teraz trudno o podobne rozwiązanie. Jest co najwyżej Honda Gold Wing, która ma sześć cylindrów, ale w układzie boxer.
Wróćmy jednak do konstrukcji R6 z nowego konceptu BMW. Przypomnijmy, że największym problemem silników była oczywiście ich szerokość, która znacznie ogranicza praktyczność motocykla. Konstruktorzy motocykli BMW postanowili udowodnić nam, że nie jest to już problemem.
Nowy silnik jest około 10 cm węższy od dawnych konstrukcji, co powoduje, że jest tylko trochę szerszy od obecnie montowanej rzędowej czwórki BMW. Rzeczywiście, oglądając obszerną galerię zdjęć nie zauważamy, aby silnik był rażąco szeroki. Nie bez znaczenia z pełnością pozostaje tutaj stylistyka konceptu, która jest równie innowacyjna co sam silnik. Najciekawszym elementem Conceptu 6 są charakterystyczne końcówki układu wydechowego.
Trzymamy kciuki, aby jak najszybciej pojawił się w sprzedaży.
Marek Sworowski