Trzykołowa hybryda

Połączenie cech samochodu i motocykla ma sens, gdy można połączyć zalety obu konstrukcji eliminując jednocześnie większość wad. VentureOne jest przykładem na to, że taki eksperyment może mieć szansę powodzenia.

Ma występować w dwóch wersjach, hybrydowej i elektrycznej. Ta druga pozbawiona oczywiście silnika spalinowego ma również większą baterię. Obie osiągają 160 km/h, przyspieszają do 100 km/h w ok. 7 s. Hybryda zużywa 2,4 l/100 km. Pojazd jest co prawda dwumiejscowy, lecz jeśli weźmiemy pod uwagę, że zazwyczaj jeździmy sami (głównie do pracy), to posiadanie go staje się bardziej uzasadnione.

Auto ma kosztować 20 000 $ w wersji hybrydowej i 25 000 $ w wersji elektrycznej. Za takie pieniądze można kupić w USA Toyotę Prius, nie tak ekonomiczną ale pięciomiejscową.

Marcin Lewandowski

Więcej o: