Nowa Aprilia RS 457. Odżywa klasa lekkich sportowych motocykli

Włoski producent motocykli właśnie zaprezentował nowy sportowy model. Aprilia RS 457 jest ważnym uzupełnieniem oferty, bo przeznaczonym specjalnie dla młodszych kierowców. Można nią jeździć z kat. A2.

Można mieć nadzieję, że segment sportowych motocykli powoli wraca do dawnej popularności. Motocykliści trochę znudzili się uniwersalnymi maszynami innych kategorii i zatęsknili za sportowymi emocjami. Od zeszłego roku było sporo premier w tym segmencie, a co cieszy jeszcze bardziej, wiele z nowych modeli należy do niższych cenowo segmentów. Pojawiają się nowe motocykle dla początkujących amatorów wyścigów. Do takiej kategorii należy nowa Aprilia RS 457 zaprezentowana na torze Misano kilka dni temu, przed motocyklowym GP Włoch.

Zobacz wideo Doskonałe jedzenie, piękna architektura i emocjonująca motoryzacja. We Włoszech jest region, który skupia w sobie te trzy rzeczy [autopromocja]

Więcej wiadomości o nowych modelach motocykli znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Aprilia RS 457 idzie śladami modelu RS 660. Czy powtórzy jego sukces?

Aprilia ma swoich przedstawicieli królewskiej klasie sportowych motocykli (model RSV4), a także wśród maszyn o średniej pojemności (Aprilia RS 660) i najmniejszych modeli 125 (Aprilia RS 125). Teraz dołącza do nich model kategorii lekkiej. Nowa Aprilia RS 457 to jednoślad z dwucylindrowym silnikiem o pojemności (tak, zgadliście!) 457 cm3 i stosunku mocy do masy własnej, który pozwala nim jeździć posiadaczom i posiadaczkom motocyklowego prawa jazdy kat. A2. Dzięki niemu gama sportowych modeli włoskiej marki jest praktycznie kompletna.

Aprilia RS 660 jest wielkim sukcesem tej marki. To najlepiej sprzedający się motocykl sportowy w Europie. Z nową Aprilią RS 457 może być podobnie, bo nie tylko wyglądem nawiązuje do swojej większej siostry. Włoskie motocykle potrafią urzekać swoją piękną linią i właśnie tak jest w przypadku nowej Aprilii. Jednak ma do zaoferowania coś więcej, niż tylko wygląd.

Pod efektownymi owiewkami kryje się chłodzony cieczą rzędowy dwucylindrowy silnik o poj. 457 cm3 i mocy 47,6 KM. Jest przykręcony do aluminiowej ramy motocykla i stanowi również element nośny. Zawieszenie jest wyposażone w regulację wstępnego napięcia sprężyn z przodu i z tyłu. Przy przednim kole jest pojedyncza tarcza hamulcowa o średnicy 320 mm z radialnie montowanym 4-tłoczkowym zaciskiem ByBre — tańszej marki Brembo. Koła mają oczywiście średnicę 17-cali oraz rozmiary 110/70 z przodu i 150/60 z tyłu.

Slogan marki "Be A Racer" znajduje odzwierciedlenie w wyglądzie Aprilii RS 457

Tak wyposażona Aprilia RS 457 waży 159 kg na sucho i 175 kg na mokro. Nowy model jest wyposażony w całkiem zaawansowaną elektronikę, która steruje elektroniczną przepustnicą i dwukanałowym ABS-em. Do wyboru są trzy tryby jazdy i dwa tryby pracy układu zapobiegającego blokowaniu hamulców (można wyłączyć ABS tylnego koła). Ustawieniami steruje się przy pomocy kolorowego ekranu TFT o przekątnej 5 cali. Za dopłatą można zamówić dwukierunkowy quikshifter.

Tak wyposażona Aprilia 457 ma pojawić się w sprzedaży już jesienią w konkurencyjnej cenie. Stanie w szranki z nowymi oraz starszymi sportowymi modelami, klasy lekkiej. Wtedy zobaczymy, czy uda się jej powtórzyć sukces handlowy starszej siostry. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.