Triumph ma w ofercie tak dużo modeli adventure, że łatwo się pogubić w ich gamie. Teraz będzie miał jeszcze więcej, bo do gamy dodał dwie okolicznościowe wersje swojego średniaka: Triumph Tiger 900 Rally Aragon Edition i Triumph Tiger 900 GT Aragon Ediition. Czym różnią się od reszty modeli klasy ADV oraz od siebie nawzajem?
Więcej wiadomości na temat nowych motocykli znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Motocykle adventure lub ADV, jeśli ktoś woli takie określenie, jakiś czas temu praktycznie wygryzły z rynku modele turystyczne. Kiedy producenci zorientowali się, że wielu klientów wcale nie używa ich do jazdy po bezdrożach albo w terenie, zaczęli zmieniać je tak, aby było nimi łatwiej podróżować po asfaltowych drogach. Ci najsprytniejsi tworzą dwie wersje tego samego motocykla: jedną bardziej szosową, drugą w miarę terenową. Właśnie tak jest z nowymi modelami Triumpha. Tiger 900 GT służy do asfaltowych podróży (GT jak Gran Turismo), a Rally sprawdzi się lepiej na mieszanej nawierzchni, z dużym udziałem dróg polnych i szutrowych.
Różnice między tymi modelami nie są wielkie. Oba mają 21-calowe koła z przodu oraz identyczny skok zawieszenia (240 mm z przodu i 230 mm z tyłu), równie szerokie kierownice (935 mm), takie same zbiorniki paliwa (20 l) oraz trzycylindrowe silniki o poj. 888 cm i mocy 95,2 KM. Wersja Rally jest lepiej zabezpieczona przed uszkodzeniem podczas jazdy i wywrotek w terenie. Z tego samego powodu jest nieco droższa i ok. 5 kg cięższa. Dodatkowo Rally ma bardziej off-roadowe zawieszenie Showa i bezdętkowe opony, a GT drogowe amortyzatory Marzocchi. Żeby jeszcze bardziej skomplikować sprawę, oba modele występują też w droższych wersjach Pro.
A czym różnią się okolicznościowe odmiany Aragon obu motocykli Triumph Tiger 900? Przede wszystkim oba są oferowane w wersjach Pro, z najlepszym wyposażeniem. Mają specjalne malowanie w niespotykanym wcześniej połączeniu kolorystycznym, a model Rally został wyposażony w dodatkowe gmole — rury osłaniające nie tylko silnik, ale również zbiornik paliwa. Przede wszystkim będą cieszyć oczy właścicieli oraz tracić na wartości mniej niż inne wersje.
Triumph Tiger 900 GT Aragon Edition i Tiger 900 GT powstały, aby uczcić zeszłoroczne zwycięstwo w rajdzie Baja Aragon zawodnika jadącego motocyklem brytyjskiej marki. Chodzi o jeden z bardziej wymagających długodystansowych rajdów motocyklowych na świecie. Baja Aragon jest organizowany na pustyni Monegros w Aragonii położonej na północy Hiszpanii. W 2022 roku wygrał go z miażdżącą przewagą 1 h i 6 min Ivan Cervantes właśnie na wyczynowej wersji Triumpha Tigera 900 Rally Pro. Teraz każdy może być jak Cervantes i poszaleć przynajmniej po Pustyni Błędowskiej. Triumph Tiger 900 GT Aragon Edition kosztuje w Polsce 74 400 zł, a cennik modelu Tiger 900 Rally Aragon Edition rozpoczyna kwota 75 400 zł. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.