Triumph postanowił nawiązać do początków swojej historii. Brytyjska firma wprowadzi do sprzedaży kolekcję modeli z ręcznym chromowanym wykończeniem zbiorników paliwa. Wyglądają tak, jak kiedyś.
5
fot. Triumph
Otwórz galerięNa Gazeta.pl
REKLAMA
REKLAMA
Oczywiście wszystkie prezentowane modele Triumph są nowoczesnymi motocyklami, które nawiązują do maszyn sprzed lat. Jedne mniej inne bardziej. Do tych ostatnich należy bez wątpienia rodzina Modern Classics.
To właśnie z niej wywodzi się większość modeli, które zostały wytypowane do limitowanej kolekcji Chrom. Będzie dostępna wyłącznie w 2023 roku. Wygląd chromowanych zbiorników z kolorowymi akcentami ma przywodzić na myśl klasyczne motocykle brytyjskiej marki z przeszłości, począwszy od Triumpha Speed Twin z 1937 r. przez Tritony z lat 60., aż po nowe modele, które nawiazują do tej tradycji.
Również w nowych unikalnych wersjach współczesnych modeli pokryte chromem zbiorniki paliwa są wykańczane ręcznie. Z linii Modern Classics wytypowano następujące modele:
Bonneville T120 Chrome Edition (chromowany zbiornik paliwa i akcenty w kolorze Meriden Blue, błotniki, reflektory i boczne panele w klasycznym kolorze Jet Black)
Bonneville Bobber Chrome Edition chromowany zbiornik paliwa oraz pokrycie w kolorze Jet Black i grafika wykorzystująca elementy logotypu Triumpha, boczne panele i błotniki w kolorze Jet Black)
Scrambler 1200 XE Chrome Edition (chromowany zbiornik paliwa ze stylowymi pasami w kolorze Brooklands Green, błotniki i osłona termiczna ze szczotkowanego aluminium, reflektor i panele boczne w kolorze Jet Black)
Bonneville Speedmaster Chrome Edition (chromowany zbiornik paliwa z wykończeniem w kolorze Diablo Red, boczne panele, reflektor i błotniki w kolorze Jet Black)
Thruxton RS Chrome Edition (w pełni chromowany zbiornik paliwa z delikatnym wykończeniem w kolorze Jet Black, błotniki, panele boczne, reflektor i osłona siedzenia pasażera w kolorze Jet Black)
Bonneville T100 Chrome Edition (współczesny zbiornik paliwa w kolorze Cobalt Blue, uzupełniony o metalowy pas Chrome Edition, błotniki i boczne panele w kolorze Jet Black współgrające z klasycznymi, chromowanymi oznaczeniami i korkiem paliwa)
Speed Twin 900 Chrome Edition (llakier Red Hopper z metalicznymi osłonami zbiornika paliwa kolekcji Chrom, pasek na zbiorniku paliwa w kolorze Jet Black i trójkątne logo Triumpha na zbiorniku z metalowymi detalami, kontrastujące błotniki i boczne panele, z nowymi grafikami w kolorze czerwonym i srebrnym)
Scrambler 900 Chrome Edition (kolorystyka Brooklands Green z klasycznym paskiem w kolorze Jet Black na zbiorniku i odważnymi metalicznymi osłonami zbiornika kolekcji Chrom, a także z chromowanym trójkątnym logotypem Triumpha, błotniki, boczne panele i osłony ramy w kolorze Jet Black)
Dodatkowo kolekcja Chrome Edition została uzupełniona o dwa współczesne modele Rocket 3, które mają największy seryjnie produkowany silnik motocyklowy na świecie (2,5 l, 167 KM, 221 Nm):
roadster Rocket 3 R Chrome Edition (chromowany zbiornik paliwa uzupełniony akcentami w kolorze Jet Black, dopasowane akcesoria: owiewka, reflektory, przedni błotnik, osłony chłodnicy, boczne i tylne panele w kolorze Jet Black)
cruiser Rocket 3 GT Chrome Edition (chromowany zbiornik paliwa z charakterystycznymi akcentami w kolorze Diablo Red, owiewka, reflektory, przedni błotnik, osłony chłodnicy, boczne i tylne panele w kolorze Jet Black)
Jak widać Triumph nie poszedł na łatwiznę. Modeli jest multum i różnią się od siebie wzajemnie detalami, jednocześnie zachowując ten sam charakter. Ceny wyjątkowych motocykli zaczynają się od 50 800 zł za Speed Twin 900 Chrome Edition, a kończą na 115 400 zł, bo tyle kosztuje unikalny Rocket 3 GT Chrome Edition. To nie pierwsza taka propozycja brytyjskiego producenta. W 2022 roku w specjalnej kolekcji Gold Line Edition było dostępnych osiem różnych modeli. Widocznie pomysł chwycił, bo tegoroczna rodzina ekskluzywnych propozycji Triumpha urosła do okrągłej dziesiątki.