Nowe Suzuki Burgman Street 125EX. Książę wśród skuterów

Suzuki zaprezentowało na motocyklowych targach Intermot nowy skuter. Suzuki Burgman Street 125EX to luksusowy skuter klasy 125. Jeśli duży Burgman jest królem skuterów, w tym przypadku mamy do czynienia z księciem.

Nowe Suzuki Burgman Street 125EX dołączyło do dwóch innych, niedawno zaprezentowanych skuterów tej marki z silnikiem o poj. 125 cm3: Suzuki Address i Avenis. Burgman nazwą nawiązuje do dużego i komfortowego skutera, który dał początek nowej klasie jednośladów Wygodą oraz wyposażeniem mniejszy Burgman chce przyciągnąć klientów z prawem jazdy kategorii B.

Więcej wiadomości na temat jednośladów znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Skutery klasy 125 to najlepiej sprzedające się jednoślady, bo łączą atrakcyjną cenę, niezłe osiągi z możliwością jazdy bez motocyklowych uprawnień. Burgman ma szansę nieźle namieszać w tym segmencie, bo po większym modelu Suzuki otrzymał nie tylko nazwę.

Suzuki Address 125 i Avenis 125Nowe skutery Suzuki w Polsce. Indie oszalały na ich punkcie

Suzuki Burgman Street 125EX ma przyciągnąć klientów bogatym wyposażeniem i wygodą rzadko spotykaną w tej klasie. Silnik jest raczej standardowy. To jednocylindrowa jednostka o poj. 125 cm3 chłodzona powietrzem. Rozwija moc 8,6 KM przy 6500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy o wartości 10 Nm przy 5500 obr./min.

Mały Burgman został wyposażony w układ EASS (Engine Auto Stop-Start), który automatycznie wyłącza i włącza silnik po zatrzymaniu się. Razem z cichym rozrusznikiem ma sprawić, że jazda tym modelem będzie bardziej komfortowa i wyjątkowo ekologiczna. Średnie zużycie paliwa to 1,9 l, a emisja CO2 wynosi 44 g/km. Zbiornik paliwa ma 5,5 l pojemności, więc zasięg Burgmana Street 125EX powinien być naprawdę duży.

Suzuki Burgman Street 125EXSuzuki Burgman Street 125EX fot. Suzuki

Suzuki Burgman Street 125EX ma układ stop-start

Wygodną jazdę zapewnia porządnie wyściełana kanapa i spore platformy na stopy pozwalające na zajęcie wygodnej pozycji w czasie dłuższej jazdy. Pod siedzeniem ukryto standardowy dla skuterów bagażnik-schowek, który ma aż 21,5 l pojemności.

Są też uchwyty na kaski, haczyki na zakupy i dwa dodatkowe schowki z przodu. Lewy jest zamykany i wyposażony w gniazdo USB. W prawym ukryto stacyjkę, a oprócz kluczyka zmieści się w nim butelka albo puszka z napojem.

Dłuższy rozstaw kół i usztywnione zawieszenie z przodu mają zapewnić dobre właściwości jezdne, które stanowią kompromis pomiędzy komfortem jazdy a stabilnością na nierównościach i zakrętach.

Suzyki Burgman Street 125EX jest też zaopatrzony w większy (130 mm) hamulec bębnowy, niż w przypadku większości skuterów z silnikiem o tej pojemności. Do zwalniania można używać dowolnej z klamek, bo układ hamulcowy jest zespolony: niezależnie, z której strony naciskamy dźwignię, zadziałają oba hamulce, jest też układ ABS.

Burgman Street 125EX ma też LED-owe oświetlanie, układ Easy Start (silnik uruchamia pojedyncze naciśnięcie przycisku) i ekran LCS informujący o ekonomicznym stylu jazdy. Nowe Suzuki Burgman dołączy do oferty skuterów japońskiej marki wiosną 2023 r., wtedy też poznamy jego cenę.

Filtrowanie ruchu. Kolory oznaczają poziom bezpieczeństwaCzym jest filtrowanie ruchu? To jedyna słuszna droga dla motocyklistów

Więcej o: