Nowe Suzuki Burgman Street 125EX dołączyło do dwóch innych, niedawno zaprezentowanych skuterów tej marki z silnikiem o poj. 125 cm3: Suzuki Address i Avenis. Burgman nazwą nawiązuje do dużego i komfortowego skutera, który dał początek nowej klasie jednośladów Wygodą oraz wyposażeniem mniejszy Burgman chce przyciągnąć klientów z prawem jazdy kategorii B.
Więcej wiadomości na temat jednośladów znajdziesz na stronie Gazeta.pl
Skutery klasy 125 to najlepiej sprzedające się jednoślady, bo łączą atrakcyjną cenę, niezłe osiągi z możliwością jazdy bez motocyklowych uprawnień. Burgman ma szansę nieźle namieszać w tym segmencie, bo po większym modelu Suzuki otrzymał nie tylko nazwę.
Suzuki Burgman Street 125EX ma przyciągnąć klientów bogatym wyposażeniem i wygodą rzadko spotykaną w tej klasie. Silnik jest raczej standardowy. To jednocylindrowa jednostka o poj. 125 cm3 chłodzona powietrzem. Rozwija moc 8,6 KM przy 6500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy o wartości 10 Nm przy 5500 obr./min.
Mały Burgman został wyposażony w układ EASS (Engine Auto Stop-Start), który automatycznie wyłącza i włącza silnik po zatrzymaniu się. Razem z cichym rozrusznikiem ma sprawić, że jazda tym modelem będzie bardziej komfortowa i wyjątkowo ekologiczna. Średnie zużycie paliwa to 1,9 l, a emisja CO2 wynosi 44 g/km. Zbiornik paliwa ma 5,5 l pojemności, więc zasięg Burgmana Street 125EX powinien być naprawdę duży.
Wygodną jazdę zapewnia porządnie wyściełana kanapa i spore platformy na stopy pozwalające na zajęcie wygodnej pozycji w czasie dłuższej jazdy. Pod siedzeniem ukryto standardowy dla skuterów bagażnik-schowek, który ma aż 21,5 l pojemności.
Są też uchwyty na kaski, haczyki na zakupy i dwa dodatkowe schowki z przodu. Lewy jest zamykany i wyposażony w gniazdo USB. W prawym ukryto stacyjkę, a oprócz kluczyka zmieści się w nim butelka albo puszka z napojem.
Dłuższy rozstaw kół i usztywnione zawieszenie z przodu mają zapewnić dobre właściwości jezdne, które stanowią kompromis pomiędzy komfortem jazdy a stabilnością na nierównościach i zakrętach.
Suzyki Burgman Street 125EX jest też zaopatrzony w większy (130 mm) hamulec bębnowy, niż w przypadku większości skuterów z silnikiem o tej pojemności. Do zwalniania można używać dowolnej z klamek, bo układ hamulcowy jest zespolony: niezależnie, z której strony naciskamy dźwignię, zadziałają oba hamulce, jest też układ ABS.
Burgman Street 125EX ma też LED-owe oświetlanie, układ Easy Start (silnik uruchamia pojedyncze naciśnięcie przycisku) i ekran LCS informujący o ekonomicznym stylu jazdy. Nowe Suzuki Burgman dołączy do oferty skuterów japońskiej marki wiosną 2023 r., wtedy też poznamy jego cenę.